Zmniejszenie ilości parametrów w funkcji

0

Witam. Co zrobić, aby zmniejszy liczbę parametrów funkcji? Kod:

void setPos(int x, int y, map &aMap, character &owner) //meotda danej klasy, chcę zlikwidować: map i character
        {
            if (x <= mapX && x >= 0 && y <= mapY && y >= 0)
            {
                aMap.setOwner(posX, posY, NULL); //mam tylko jeden obiekt typu map, więc nie chcę za każdym razem tego wpisywać
                posX = x;
                posY = y;
                aMap.setOwner(posX, posY, &owner);
            }
        }

I co zrobić żeby metoda wiedziała o który obiekt chodzi. Przykładowo wywołuję metodę obiektu Hero.setPos(...) to nie będę wpisywać końcowego parametru Hero no bo to trochę dla mnie bez sensu. Jak to rozwiązać? I to samo z map tylko tu jest inaczej, bo funkcja w ogóle chyba nie wie o który obiekt chodzi.

0

Dodam jeszcze, że ma to działać dla każdego stworzonego obiektu.

0

Znasz słowo kluczowe this? Potrafisz tworzyć klasy z polami?

0

Właśnie w trakcie czekania na odpowiedź użyłem this. Działa ;p

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1