Zaczelem sie uczyc od tygodnia opengl i czy moglby mi ktos powiedziec jak wyswietlic fps?
0
0
Zrobić sobie inta i po każdej wyrenderowanej klatce dodawać do niego 1.
Sprawdzasz ile milisekund minęło od ostatniej aktualizacji wyświetlanego licznika (osobna zmienna) i jeśli wynosi np. 1000ms (1s), to podstawia pod ten licznik wartość zliczonych klatek i zeruje ilość klatek.
Możesz też użyć interwału 250ms, a ilość wyrenderowanych klatek przemnożyć przez 4, będziesz miał wtedy częstsze aktualizacje.
0
Zakładając, że używasz C, po każdej klatce:
NewTicks = GetTicks();
FPS = 1000 / (NewTicks - OldTicks);
OldTicks = NewTicks;
Przed pętlą:
OldTicks = GetTicks();
NewTicks, OldTicks - int
FPS - float albo double (lub int jeżeli nie zależy ci na dokładnym wyniku)
GetTicks() zwróci ci czas od uruchomienia komputera (lub aplikacji) w milisekundach (możesz użyć np. GetTickCount() z WinAPI).