Opengl fps

0

Zaczelem sie uczyc od tygodnia opengl i czy moglby mi ktos powiedziec jak wyswietlic fps?

0

Zrobić sobie inta i po każdej wyrenderowanej klatce dodawać do niego 1.
Sprawdzasz ile milisekund minęło od ostatniej aktualizacji wyświetlanego licznika (osobna zmienna) i jeśli wynosi np. 1000ms (1s), to podstawia pod ten licznik wartość zliczonych klatek i zeruje ilość klatek.

Możesz też użyć interwału 250ms, a ilość wyrenderowanych klatek przemnożyć przez 4, będziesz miał wtedy częstsze aktualizacje.

0

Zakładając, że używasz C, po każdej klatce:

NewTicks = GetTicks();
FPS = 1000 / (NewTicks - OldTicks);
OldTicks = NewTicks;

Przed pętlą:

OldTicks = GetTicks();

NewTicks, OldTicks - int
FPS - float albo double (lub int jeżeli nie zależy ci na dokładnym wyniku)
GetTicks() zwróci ci czas od uruchomienia komputera (lub aplikacji) w milisekundach (możesz użyć np. GetTickCount() z WinAPI).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1