matematyka/informatyka - wzor zwiazany z okregiem

0

Chce zrobic zeby kula poruszala sie po okregu i w kodzie jednego programu natrafilem na taki wzor (troche go przerobilem):
x = promien * cos(2 * PI * obrot / 360);
y = (promien / 2) * sin(2 * PI * obrot / 360);

Moze ktos powiedziec jaka nazwe nosi ten wzor, dac linka do artykulu czy cos zebym mogl zrozumiec o co chodzi ?

0

Poszukaj parametryczne równanie elipsy.

0

no tak - dzieki :)

0

Już to robiłem, miałem nie dawać kodu ale cóż

B.X = A.X + Promien * sin(Kat / 180 * Pi);
B.Y = A.Y + Promien * cos(Kat / 180 * Pi);

A.X i A.Y to współrzędne punktu w okół którego ma kula się kręcić.
B.X i B.Y to współrzędne kuli.
Wstaw to w pętle albo jakiś Timer i:

if Kat < 360 then Kat = Kat + 1;
if Kat >= 360 then Kat = 0;

Ps; nie wiem jaki język

A o co chodzi? Looknij na wykresy Sinusa i Cosinusa. Jakbyś dał samą pierwsza linijkę to by ci tylko leciało w lewo i w prawo.
Jak tylko druga, to by ci leciało w górę i w dół. Razem, lecą w kółko :)

Zrozumiałeś cokolwiek?

0

Z tym, że trzeba trzymać dwie kopie współrzędnych: rzeczywiste (i wyłącznie na tych należy przeprowadzać obliczenia) i całkowite (wyjściowe współrzędne ekranowe).
Chodzi o to, by nie brać za każdym razem do następnego kroku wcześniej już zaokrąglanych wartości.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1