Funkcja Drag & Drop (opengl)

0

Witam,

Poszukuje jakiś materiałów na temat wykonanie takiej funkcji głównie jakieś założenia lub algorytm.

Chodzi mi dokładnie o przenoszenie rzeczy narysowanych w ogl w naszym oknie.
Miło byłoby uslyszeć sugestie dotyczące budowy takeij funkcji.

W internecie poki co nie znalazlem zadnych materiałów na ten temat.

Z gory dziękuje za pomocne odpowiedzi.

Duracell

[Temat zamiescilem w dziale newbie jakbym pomylil sie prosze o przeniesienie]

0

Musisz znaleźć sposób, aby zidentyfikować obiekt, który leży pod kursorem. Możesz poguglać: "opengl picking". W najowszych w pełni programowalnych potokach OpenGL bufor wyboru (czy jak go tam zwał, Select Buffer) jest niedostępny i wybieranie trzeba zaprogramować samemu.

Samodzielnie (bez użycia specjalizowanych funkcji) możesz osiągnąć swój cel np poprzez np rysowanie do osobnego bufora (nie na ekran) obiektów, każdy w innym kolorze (trzeba wtedy wyłączyć cieniowania i shadery), a potem wczytać kolor piksela spod kursora i zidentyfikować obiekt za pomocą tego koloru. Jeśli interesuje cię tylko jeden piksel to możesz włączyć Scissor Test i odblokować modyfikację tylko tego jednego piksela.

Oczywiście jak już zidentyfikowałeś obiekt to go zapamiętujesz i pamiętasz aż do momentu zwolnienia przycisku myszki. Dzięki temu wiesz, który obiekt masz przesuwać wraz z ruchami myszki.

ATSD:
Temat się nadaje do działu Inne w sumie, wg mnie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1