gra lotto -potrzeba pomoc

0

Witam mam do zrobienia gre lotto ale podczas pisania pojawil sie problem i nie bardzo umiem sobie z nim poradzic . Musze obliczyc prawdopodobienstwo wylosowania z lotto 1,2, 3 itp. Czy ktos moglby mi pomoc zbudowac algorytm obliczajacy to prawdopodobiensto ?

0

Jakiego algorytmu? :D Przecież to jest jeden wzór :D Nie miałeś w szkole prawdopodobieństwa?

0

Czesc tresci polecenia : Wyznaczanie liczby kuponów, które zawierają określoną liczbę trafień (od 1 do 6) powinno opierać się na algorytmie wykorzystującym prawdopodobieństwa trafień (od 1 do 6). Wyznaczanie liczby kuponów, które zawierają określoną liczbę trafień (od 1 do 6) powinno opierać się na algorytmie wykorzystującym prawdopodobieństwa trafień (od 1 do 6).
Wiem jak obliczyc prawdopodobiensto ale nie wiem jak przelozyc to na program ktory bedzie je obliczac dla 1, 2 ,3 itp

tak z grubsza o co mi chodzi: w grze bierze udział określona (wymyślona przez Ciebie) liczba kuponów (graczy – zakładamy, że jeden gracz może kupić tylko jeden kupon).
Wyznaczanie liczby kuponów, które zawierają określoną liczbę trafień (od 1 do 6) powinno opierać się na algorytmie wykorzystującym prawdopodobieństwa trafień (od 1 do 6). W ostateczności Możesz zaproponować swój algorytm (oparty na odpowiedniej analizie matematycznej). Dzięki temu można będzie określić ile osób, w tym Ty, trafiło tyle samo cyfr i obliczyć wartość Twojej wygranej.

0

A ja nadal nie rozumiem gdzie jest problem? Umiesz policzyć prawdopodobieństwo trafienia X liczb z Y?

0

Ja nie wiem jak sie do tego zabrac :( Umiem stworzyc petla ktora bedzie liczyla silnie z jednej liczby ale nie wiem jak to polaczyc i silnia np z 49 jest bardzo duza jak zadeklarowac zmienna?

0

No czyli jednak nie umiesz policzyć tego prawdopodobieństwa. Więc proponuje zacząć od nauki elementarnej matematyki a nie od programowania. Rozumiem że na kartce też byś liczył tą silnie z 49? Czy moze jednak ruszyłbyś głową?

0

Na kartce bym to skrocil i obliczyl z wzoru (6 po k)X(43 po 6-k)/ (49 po 6) Czy to jest zly sposob na liczenie prawdopodobienstwa

0

Jest dobry. Sam sobie ułatwiasz życie, a komputerowi chcesz utrudniać?

0

nie, ale nie wiem jak to zrobic moge liczyc na jakas podpowiedz albo pomoc?

0

A jak dokonujesz skracania na kartce? POMYŚL. Takich rzeczy uczą w podstawówce. Czy NWW i NWD coś ci mówi?

0

tak mowi mi choc nie robilem nigdy programu ktory szuka nwd i nww .Powinienem znalezc nwd i skrocic ten ulamek?

0

Nie musisz wyliczać każdej silni, powinieneś zaimplementować sobie skracanie do programu. Np w taki sposób można obliczyć 50!/45! :

 
double wynik;

int arg1 = 50;
int arg2 = 45;

if(arg1>arg2) 
{
	wynik = (double)(arg2+1);
	int roznica = arg1-arg2;

	for(int i=1; i<roznica; i++) 
	{
		wynik *= (arg2+i+1);
	}

	printf("%f", wynik);
	getchar();
}
0

często zauważam że nikt nic nie pomaga konkretnie
rand()% 6 daje możliwość losowego wybierania liczb od 0-5 -> # include "time.h"
main() {
int a;
srand(time(0));
a = rand()% 6;
cout << "a:" << a << endl;
//prawdopodobieństwo na sourcecode
http://www.planet-source-code.com polecam!

0

@bzykubd2, liczysz niepotrzebnie "dużą liczbę" 50!/45!. Przy liczeniu prawdopodobieństwa potrzebna jest "mała liczba" 50!(45!5!) .

    long C(int n,int k)
    {
        if(k>n/2)
        {
            k=n-k;
        }
        long wynik=1L;
        int i=1;
        int ile=k;
        while(ile>0)
        {
            wynik*=n;
            wynik=wynik/i;
            n--;
            i++;
            ile--;
        }
        return wynik;
    }

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1