Witam, siedzę nad zadaniem i nie mogę dalej zrobić a zadanie brzmi:
Napisać program do wyznaczania dowolnego prostokąta (obliczenia wykonywać za pomocą klasy kalkulator)
O to co zrobiłem:
import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
class OknoKalkulator extends JFrame
{
public OknoKalkulator()
{
setTitle("Kalkulator");
setSize(190,220);
kalkulator prog=new kalkulator();
Container kontener=getContentPane();
kontener.add(prog);
}
}
class kalkulator extends JPanel
{
JTextField liczba1;
JTextField liczba2;
JTextField wynik;
public kalkulator()
{
setLayout(new FlowLayout(FlowLayout.LEFT));
JLabel lab3=new JLabel("wynik");
add(lab3);
wynik=new JTextField("",12);
add(wynik);
JLabel lab1=new JLabel("Liczba a");
add(lab1);
liczba1=new JTextField("",12);
add(liczba1);
JLabel lab2=new JLabel("Liczba b");
add(lab2);
liczba2=new JTextField("",12);
add(liczba2);
JButton plus=new JButton("+");
add(plus);
JButton minus=new JButton("-");
add(minus);
JButton mnozenie=new JButton("*");
add(mnozenie);
JButton dzielenie=new JButton("/");
add(dzielenie);
ActionListener listener1=new Dodaj();
plus.addActionListener(listener1);
ActionListener listener2=new Odejmij();
minus.addActionListener(listener2);
ActionListener listener3=new Pomnoz();
mnozenie.addActionListener(listener3);
ActionListener listener4=new Podziel();
dzielenie.addActionListener(listener4);
}
class Dodaj implements ActionListener
{
public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie)
{
long x=Integer.parseInt(liczba1.getText());
long y=Integer.parseInt(liczba2.getText());
long suma=x+y;
wynik.setText(""+suma+" ");
}
}
class Odejmij implements ActionListener
{
public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie)
{
long x=Integer.parseInt(liczba1.getText());
long y=Integer.parseInt(liczba2.getText());
long roznica=x-y;
wynik.setText(""+roznica);
}
}
class Pomnoz implements ActionListener
{
public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie)
{
long x=Integer.parseInt(liczba1.getText());
long y=Integer.parseInt(liczba2.getText());
long iloczyn=x*y;
wynik.setText(""+iloczyn+" ");
}
}
class Podziel implements ActionListener
{
public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie)
{
long x=Integer.parseInt(liczba1.getText());
long y=Integer.parseInt(liczba2.getText());
float iloraz=(float)x/y;
wynik.setText(""+iloraz+" ");
}
}
public static void main(String[] args) {
OknoKalkulator oknoKalkulator=new OknoKalkulator();
oknoKalkulator.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
oknoKalkulator.setVisible(true);
}
}
a chce umieścić ten kod co wcześniej jeden tu użytkownik mi pomógł:
class Prostokatobln {
private float a, b;
public float obliczPole() {
return a * b;
}
/**
* Konstruktor
*/
Prostokatobln(float a, float b) {
this.a = a;
this.b = b;
}
}
public class Prostokat {
public static void main(String[] args) {
Prostokatobln p = new Prostokatobln(2, 2);
System.out.print("Pole wynosi: \n" + p.obliczPole() );
//System.out.print(p.obliczPole());
}
}
Pytanie jak ten drugi kod dodać by program działał. Klasa Kalkulator jest ale tej obiektowości to tak nie do końca widać lub nie widać.