Potrzebuje napisac rozlegla komunikacje miedzy procesem serwerem a blizej nieokreslona liczba procesow klientow. Komunikacja musi byc w 2 strony.
Pierwsza mysla bylo zrobienie obslugi Named Pipeow i Io Completion Portow. Niestety jest to mozliwe dopiero w nowszych windowsach, 9x w ogóle nie obsluguje asynchronicznego IO, a 95 nie pozwala z tylko sobie znanych przyczyn tworzyc named pipeow.
No to pomyslalem zeby uzyc socketow jak to w linuxie zwykle widze. Tyle ze tam jest specjalny socket do IPC...

Czy musze badz powinienem uzywac jakiegos specjalnego socketa jesli chodzi o ipc ze zwgledu na costam? Czy wystarczy SOCK_STREAM/SOCK_DGRAM? Najwiekszy problem bedzie mi sprawialo napisanie warstwy abstrakcji ktora wykryje dostepne protokoly w zaleznosci od typu socketa i bedzie z nich kozystac. Widze 2 opcje, albo uzyc popularnego tcp i udp i liczyc na to ze jest on zainstalowany, albo wykrywac protokoly i jakos rozglosic czego sie uzywa zeby klient wiedzial czego uzyc. Cala komunikacja ma byc w obrebie 1 pc, odlaczonego od jakiejkolwiek sieci. Co powinienem zrobic? Rozwazalem jeszcze opcje z memory mapped filen (arg0 = -1), ale wtedy potrzebowalbym tony obiektow nazwanych czego chce uniknac.