[Delphi] Tło obrazka

0

Witam ponownie, nadal mam dość trywialne problemy z grafiką. Próbuję rozwiązać parę kwestii a naczytałem się już na ten temat tyle że ho ho a może i więcej.. Prosiłbym zatem o pomoc, poniżej umieszczam kod z plikami zewnętrznymi. Gra zawiera prosty algorytm poszukiwania drogi, ma to być gierka typu defense, ale nie to w tym momencie istotne.

Baaaardzo wstępne stadium więc wiele rzeczy jest niedokończonych - proszę to wziąć pod uwagę. Co jest istotne:

  • tło w plikach .bmp, naczytałem się jak to usunąć, jednak nic nie daje pożądanego rezultatu. Co w tym przypadku zadziała? Czytałem o maskach, ale to chyba wykracza poza TCanvas, więc nie jestem pewien, czy w to wchodzić.
  • jeżeli użytkownik kliknie gdzieś na mapie, tam powinna się pojawić tekstura oznaczająca, że postawiono budynek. Tak się akurat składa, że ten budynek skrywa się gdzieś za tłem i dopiero zakrycie i ponowne odkrycie głównego okna uwidacznia tę osadzoną wieżę. Co zrobić z tym fantem? O czym zapomniałem?

Tutaj link do pliku .rar:
http://hotfile.com/dl/94418340/23b4d5f/tgame.rar.html

Te 2 pytania czekają na odpowiedź, będę dozgonnie wdzięczny za pomoc! Aha - wszystko znajduje się w Timerze jak coś.

Pozdrawiam,
AmB.

0

Przy okazji zajrzyj sobie np. http://andorra.sourceforge.net/ - to się lepiej nadaje do pisania gierek niż czyste delphi.

0

Przejrzalem, sciagnalem, kurde interesujace :D, dzieki za cynk, juz sie biore za kodzenie w tym czyms.

Btw. ktos juz cos z Was majstrowal pod ta biblioteka?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0