Witam, od jakiegoś czasu staram się wrócić do programowania, tym razem w Borland Delphi 7, z którym kiedyś miałem styczność przez dość krótki czas, jednak już przygodę z językami programowania zacząłem prawie 17 lat temu, zwłaszcza Pascal/Assembler i C++. Ciężko mi ugryźć to całe środowisko windowsowe, dla człowieka przyzwyczajonego do czarnego DOS'a jest to jak nauka wszystkiego od nowa..
Próbuję zrobić mały projekt - prostą grę, jednak do tego potrzebuję "quasi-trybu graficznego", którego większość kodu (w zamieszczonym pliku) oczywiście z wielką satysfakcją zerżnąłem z dema w katalogu Delphi. Sam za nic bym do tego nie doszedł.. Przejdę do meritum - pojawia mi się irytujący błąd po skompilowaniu programu. Błąd krytyczny wyskakuje mi w momencie przypisania:
changeRect := spriteRect;
Przedtem mi się to nie pojawiało aż do ponownego uruchomienia Delphi. Dla rozeznania w sytuacji zamieszczam kod źródłowy w pliku .pas. Wiele rzeczy jest na razie uciętych, program nie jest nawet zaczęty tak na dobre, ponieważ na razie muszę ogarnąć cały ten tryb graficzny i zabawa z teksturami kiepsko mi idzie, co zresztą widać w pliku, który dodałem.
Zauważyłem, że wielu z Was ogarnia temat, proszę o pomoc w tej dziedzinie. Takie irytujące rzeczy mnie stopują i zniechęcam się do programowania. Uznajcie mnie za żółtodzioba, ale nie traktujcie jak lamera. Proszę o wytłumaczenie w czym leży błąd, będę wdzięczny i wyślę parę MB fajnych dup w nagrodę.. lub bro...