Witam mam takie pytanie, stworzyłem sobie prosty komunikator w konsoli.
Czy da się zrobić tak, aby inna osoba mogła się połączyć ze mną i żebyśmy mogli rozmawiać ? Ja stawiam serwer, a on chce się dołączyć to aktualnie nie działa.
Witam mam takie pytanie, stworzyłem sobie prosty komunikator w konsoli.
Czy da się zrobić tak, aby inna osoba mogła się połączyć ze mną i żebyśmy mogli rozmawiać ? Ja stawiam serwer, a on chce się dołączyć to aktualnie nie działa.
Co to w ogóle za pytanie? Oczywiście że może. Ty tworzysz socketa, bindujesz go, dajesz listen() i jak ktoś się podłączy to accept() i komunikujecie się przez nowy socket.
Może przeszkadza firewall albo brak jest otwartego portu na routerze? Masz zewnętrzny nr IP?
Oto kod.
Nagłówek
#pragma once
#include <iostream>
#include <string>
#include "WinSock2.h"
using namespace std;
const int STRLEN = 256;
class Socket
{
protected:
WSADATA wsaData;
SOCKET mySocket;
SOCKET myBackup;
SOCKET acceptSocket;
sockaddr_in myAddress;
public:
Socket();
~Socket();
bool SendData( char* );
bool RecvData( char*, int );
void CloseConnection();
void GetAndSendMessage();
};
class ServerSocket : public Socket
{
public:
void Listen();
void Bind( int port );
void StartHosting( int port );
};
class ClientSocket : public Socket
{
public:
void ConnectToServer( const char *ipAddress, int port );
};
.cpp drugi dla naglowka
#include "header.h"
#include <string>
#include <iostream>
Socket::Socket()
{
if( WSAStartup( MAKEWORD(2, 2), &wsaData ) != NO_ERROR )
{
cerr<<"Socket Initialization: Error with WSAStartup\n";
system("pause");
WSACleanup();
exit(10);
}
//Create a socket
mySocket = socket( AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP );
if ( mySocket == INVALID_SOCKET )
{
cerr<<"Socket Initialization: Error creating socket"<<endl;
system("pause");
WSACleanup();
exit(11);
}
myBackup = mySocket;
}
Socket::~Socket()
{
WSACleanup();
}
bool Socket::SendData( char *buffer )
{
send( mySocket, buffer, strlen( buffer ), 0 );
return true;
}
bool Socket::RecvData( char *buffer, int size )
{
int i = recv( mySocket, buffer, size, 0 );
buffer[i] = '\0';
return true;
}
void Socket::CloseConnection()
{
//cout<<"CLOSE CONNECTION"<<endl;
closesocket( mySocket );
mySocket = myBackup;
}
void Socket::GetAndSendMessage()
{
char message[STRLEN];
cin.ignore();//without this, it gets the return char from the last cin and ignores the following one!
cout<<"Send > ";
cin.get( message, STRLEN );
SendData( message );
}
void ServerSocket::StartHosting( int port )
{
Bind( port );
Listen();
}
void ServerSocket::Listen()
{
//cout<<"LISTEN FOR CLIENT..."<<endl;
if ( listen ( mySocket, 1 ) == SOCKET_ERROR )
{
cerr<<"ServerSocket: Error listening on socket\n";
system("pause");
WSACleanup();
exit(15);
}
//cout<<"ACCEPT CONNECTION..."<<endl;
acceptSocket = accept( myBackup, NULL, NULL );
while ( acceptSocket == INVALID_SOCKET )
{
acceptSocket = accept( myBackup, NULL, NULL );
}
mySocket = acceptSocket;
}
void ServerSocket::Bind( int port )
{
myAddress.sin_family = AF_INET;
myAddress.sin_addr.s_addr = inet_addr( "0.0.0.0" );
myAddress.sin_port = htons( port );
//cout<<"BIND TO PORT "<<port<<endl;
if ( bind ( mySocket, (SOCKADDR*) &myAddress, sizeof( myAddress) ) == SOCKET_ERROR )
{
cerr<<"ServerSocket: Failed to connect\n";
system("pause");
WSACleanup();
exit(14);
}
}
void ClientSocket::ConnectToServer( const char *ipAddress, int port )
{
myAddress.sin_family = AF_INET;
myAddress.sin_addr.s_addr = inet_addr( ipAddress );
myAddress.sin_port = htons( port );
//cout<<"CONNECTED"<<endl;
if ( connect( mySocket, (SOCKADDR*) &myAddress, sizeof( myAddress ) ) == SOCKET_ERROR )
{
cerr<<"ClientSocket: Failed to connect\n";
system("pause");
WSACleanup();
exit(13);
}
}
No i plik MAIN!
//Main.cpp
#include <iostream>
#include <string>
#include "header.h"
using namespace std;
int main()
{
int choice;
int port = 666;
//char *ipAddress = "127.0.0.1";
string ipAddress;
bool done = false;
char recMessage[STRLEN];
char sendMessage[STRLEN];
cout<<"1) Host server"<<endl;
cout<<"2) Join server"<<endl;
cout<<"3) Quit"<<endl;
cin>>choice;
if ( choice == 3 )
exit(0);
else if ( choice == 2 )
{
//Client
cout<<"Enter an IP address, 127.0.0.1 is the loopback address"<<endl;
cin>>ipAddress;
ClientSocket sockClient;
cout<<"ATTEMPTING TO CONNECT..."<<endl;
sockClient.ConnectToServer( ipAddress.c_str(), port );
//Connected
while ( !done )
{
sockClient.GetAndSendMessage();
cout<<"\t--WAIT--"<<endl;
sockClient.RecvData( recMessage, STRLEN );
cout<<"Recv > "<<recMessage<<endl;
if ( strcmp( recMessage, "end" ) == 0 ||
strcmp( sendMessage, "end" ) == 0 )
{
done = true;
}
}
sockClient.CloseConnection();
}
else if ( choice == 1 )
{
//SERVER
ServerSocket sockServer;
cout<<"HOSTING..."<<endl;
sockServer.StartHosting( port );
//Connected
while ( !done )
{
cout<<"\t--WAIT--"<<endl;
sockServer.RecvData( recMessage, STRLEN );
cout<<"Recv > "<<recMessage<<endl;
sockServer.GetAndSendMessage();
if ( strcmp( recMessage, "end" ) == 0 ||
strcmp( sendMessage, "end" ) == 0 )
{
done = true;
}
}
}
}
I co jest źle, że kolega nie może się połączyć ?
Mam zew ip, ale mam rowniez router
To musisz na routerze ustawić forwarding portu przez który się chcesz łączyć na swój komputer.
Ok zaraz zrobie :)
Chyba działa tzn na laptopie już normalnie mogę wpisać zew ip i łączy, a wcześniej się nie dało jak kumpel wróci to mu wyśle i zobacze :-)
Mam pytanie jeszcze inne.
A co np, żeby taki komunikator w szkole działał co muszę zrobić ? Bo jak wiadomo w szkole nie przekieruje portu.
Przez serwerek zewnętrzny o znanym stałym IP i otwartych portach.
Aha stawiam w domu serwer, a w szkole łączę się tylko, ze swoim komputerem w domu z zew ip tak ?
Mam kolejny problem. Jak można zrobić, aby mogło się połączyć więcej osób bo teraz to wygląda tak jak stawiam server(HOST'a) np kumpel sie laczy i moge gadac w tym ze gadam w tym samym oknie co stawialem serwer, a jak sie polaczy 3 osoba to juz nie moze pisac
Podzielic to na wątki.
Jeden wątek tylko odbiera połączenia i robi im accept() a następnie uruchamia nowy wątek (przekazujac mu otrzymany socket) odpowiedzialny za "rozmawianie"
A pomógłbyś podzielić to na wątki, albo jakoś nakierować ? W necie prawie żadnych tutoriali nie ma do tej biblioteki, a jak są to jest server zrobiony i client ... i wielki kurs
Mogę ci wysłać przykładowy kod prostej wielowątkowej aplikacji client-server, ale w wersji unixowej (czyli wątki z pthread.h i sockety z socket.h)
Pasuje .
mail : [email protected]