MFC czy warto sie uczyc

0

Witam

Koncze uczyć się C++ i zastanawiam się nad okienkowym pisaniem.
Przeczytałem że MFC(i ogólnie visual c++) juz umiera i warto zainteresować się :
Windows form C#
Java i jej frameworkami
C++ Builder

Wiec w co najlepiej inwestowac swój czas??

0

zalezy jakie aplikacje chcesz pisac?
win forms i java sa dobre do szybkiego napisania aplikacji biznesowej, nie specjalnie przybajerzonej
jesli chodzi o c++ to qt bedzie najlepszym wyborem
jesli chcesz bajeranckie gui malym wysilkiem to (okienka pod windows) najlepszym wyborem bedzie WPF
oczywiscie w biznesie nadal potrzeba wydajnych aplikacji przetwarzajacych dane i tu nadal c++ dobrze sie sprawdza

0
massther napisał(a)

zalezy jakie aplikacje chcesz pisac?

Przegladarke internetowa, gre wraz z obsługa Opengl, aplikacje serwerowe i do obsługi baz danych.

0

przegladarka internetowa wg mnie zdecydowanie c++ jesli chodzi o parsery etc. jesli chodzi o renderowanie to raczej producenci na kazda platforme staraja sie pisac odpowiednie warstwy, ktore dostosowane sa pod konkretny system i uzywaja jego konkretnych funkcji o rysowania elementow gui, ale nadal wybieraja raczej to najbardziej podstawowe api, aby nie narazac sie na dodatkowe narzuty
gra+opengl raczej tez c++, ale wcale mfc ci nie potrzebny, winApi wystarczy lub qt
aplikacje serwerowe, tu wg mnie moze byc sporo technologii uzytych, zdaje sie ze do lineage2 alternatywny soft do stawiania serwerkow tej gry byl w java i smigalo to jakos dla kilkusetek ludkow
obsluga bazy, to raczej klania sie sql, a wywolanie query z kazdego jezyka wyglada podobnie (pewien schemat podobny)

ale cos mi sie zdaje ze rzucasz sie na niemal row marianski, przegladarka, gra (rozumiem ze sieciowa, moze nawet mmo), jakis wydajna czesc serwerowa oraz bazka trzymajaca jakies dane uzytkownikow etc. sporo tego
poza tym myslisz ze swiat potrzebuje kolejnej przegladarki?

0

Koncze uczyć się C++

Optymista... :-)

0
Azarien napisał(a)

Koncze uczyć się C++

Optymista... :-)

młody jest i nie wie jak bluźni :>

0

http://www.acartoofar.co.uk/w[...]h-yourself-C++-in-21-days.png

MFC nie sprawia że mokną mi oczy, jednak całkiem przyjemnie się w tym pisze. Jak ma byc małe logiczne i przyjemne to może popatrz na FLTK ? Fajne i między platformowe, niekrowiaste i obsługuje opengl.

0

MFC? Ktoś w tym w ogóle coś tworzy? Przecież to brzydkie i niespójne jest.
MFC to nie jest synonim Visual C++, ten raczej ma się dobrze i chyba na wyrost są stwierdzenia, że umiera.

0

Z tym umieraniem MFC to nie byłbym do końca pewny - ms dalej to rozwija (przynajmniej jeżeli chodzi np. o kontrolki Visty w górę - MFC 10).
Jak dla mnie całkiem wygodne, ale miałem w sumie do czynienia poza tym tylko z WinAPI i trochę Swing (java). W sumie to zabrałem się za MFC, bo u mnie w robocie w tym kodzą i to raczej nie małe projekty(pomijając jave, vb i co tam jeszcze się przyśni :p).

0

MFC nie sprawia że mokną mi oczy, jednak całkiem przyjemnie się w tym pisze.

Gdy siadam do nowego środowiska okienkowego, na początku piszę taki "hello world": na formie etykieta, textbox, button.
Naciśnięcie przycisku ma spowodować wpisanie w etykietę tego co jest w polu tekstowym. Czyli na przykład

Label1.Text:=TextBox1.Text; // język Oxygene, WinForms

Dojście do tego na danej platformie, bez żadnych podręczników i tutoriali, zajmuje zwykle kilka minut. W Qt zajęło mi chyba z 15 minut, ze względu na dziwaczność środowiska Qt Creator (choć sama biblioteka taka zła już nie jest).
Natomiast w MFC męczyłem się chyba godzinę. I po tej godzinie wniosek miałem taki, że to czyste WinAPI naiwnie opakowane w klasy. Dziękuję za taką „przyjemność”.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0