Co wybrać do tworzenia aplikacji mobilnych?

0

Dzień dobry,
zamierzam wkroczyć w świat aplikacji mobilnych i zastanawiam się co wybrać.
Rozmyślam nam React Native lub Flutterem, jednak nie wiem który wybrać.
Pisałem testowe aplikacje w obydwóch technologiach, ale według was w co wejść najlepiej?

Pozdrawiam,
Łukasz

0

Dałeś tag android, ale nie dałeś iOS. Będziesz pisać tylko apke na Androida bez iOSa? to czemu nie Kotlin?

3

Flutter.
Wątek do zamknięcia ;)

0

Jak robisz dla siebie to w tym w czym Ci się wygodnie pisze.
W pracy to zawsze się znajdzie powód, żeby wykorzystać coś narzuconego przez kogoś innego, więc warto "liznąć" wszystkiego.

Ja piszę w RN, bo mi wygodnie, bo znam, bo to "bezpieczne" środowisko dla mnie, choć RN nienawidzę, bo jest niestabilny (ale po wersji 0.x.x przez tyle lat widać, że to nadal niedojrzały projekt), ale Flutter mnie również kusi.

1
cerrato napisał(a):

Flutter.
Wątek do zamknięcia ;)

Gdyby pisało się tam w jakimś starym dobrym popularnym języku, a nie Dart, to może by było bardziej atrakcyjne.
A tak... na co komu kolejny dialekt C++? :P

1

Gdyby pisało się tam w jakimś starym dobrym popularnym języku, a nie Dart, to może by było bardziej atrakcyjne.
A tak... na co komu kolejny dialekt C++? :P

Tak naprawdę to język jest tutaj wtórny. Jak umiesz CeDodaćDodać (albo jakąś, przepraszam za wyrażenie Javę) czy w sumie jakikolwiek w miarę nowoczesny i wysokopoziomowy język, to przesiadka na Darta to formalność. We Flutterze clou sprawy tkwi w samym frameworku, a język jest kwestią wtórną.

0

Zdefiniuj najlepiej.

3
Spine napisał(a):
cerrato napisał(a):

Flutter.
Wątek do zamknięcia ;)

Gdyby pisało się tam w jakimś starym dobrym popularnym języku, a nie Dart, to może by było bardziej atrakcyjne.
A tak... na co komu kolejny dialekt C++? :P

Imo ten hejt na język Dart jest przesadzony. Ja nie mam nic specjalnego do zarzucenia. Null safety jest, generyki, lambdy, odpowiednik streamów z javy też jest (składnia bardziej podobna do c#, ale prostsze), named parameters w metodach, callbacki, gettery/settery, async i await itd. To chyba najprostszy do nauczenia język i ma wszystko co potrzebne..

cerrato napisał(a):

Flutter.
Wątek do zamknięcia ;)

A do tego flutter_bloc

0

Tak jak @cerrato napisał, tylko Flutter.

0

Popisz sobie chwilę w React-Native, Flutter, IONIC, jakąś małą apkę, todo albo wyświetlanie danych z jakiegoś api i wybierz co Tobie leży najlepiej. Próbowałem kiedyś Fluttera, ale mi nie podszedł.

1

@Michalk001: to jest kiepski pomysł. Też tak robiłem i wydawało mi się, że da radę. Doszło do większych, bardziej złożonych projektów, potrzebny był inny state management, potrzebna była praca offline i nagle projekt leci w gruzach. Jak ktoś ma czas to może sobie próbować, ale robienie testowych projektów na zasadzie todo lub zapytań do API się mija z celem.

3

C++ Builder
https://www.embarcadero.com/products/cbuilder
Wg mnie na dzień dzisiejszy nowoczesne, najlepsze i najłatwiejsze środowisko do pisania aplikacji mobilnych.
Jednym kodem ogarniasz aplikacje dla macOS, iOS, Windows, Android.


Sprostowanie - w Delphi 11 jest komplet a w wersji 11 C++ jeszcze przygotowują Androida. W wersji 10.4 mają Androida ale 32 bit.

screenshot-20221108205810.png

3

@virusek391:
ReactNative to taki react.js z dodatkami, nic nadzwyczajnego.
Piszę się w tym bardzo prosto i szybko.

Natomiast Flutter to "zmienna" bestia. Jak kobieta, nie wiesz czego się po nim spodziewać.
Miałem aplikację jakieś 1-2 lata temu na komercyjnym utrzymaniu (po stworzeniu - całe szczęście).
Jakie było moje zdziwienie gdy po updacie (jedną wersję wyżej), pół kodu zaczęła "świecić się" na czerwono.
Okazało się, że wywalili trochę komponentów (chodziło szczególnie o buttony) oraz kilka innych rzeczy, a wprowadzili nowe.
Niestety z tych usuniętych rzeczy "siarczyście" korzystałem.
Jestem przekonany, że nie widziałem wcześniej żadnego "deprecated", ale może przeoczyłem.

Ale mimo tego loffciam flutterka, mimo tego typu akcji.
W mojej opinii to się albo kocha albo nienawidzi.

Najlepiej sprawdź sam co jest dla Ciebie wygodniejsze, w czym się odnajdujesz.

1

@malencki: wiem o czym mówisz, też się zdziwiłem :D

Naumiałem się (troszkę) tego Flutka, coś–tam zrobiłem, apki poszły w świat. Po jakimś czasie chciałem coś zmienić i nagle okazało się, że to jest wycofane, tamto deprecated, coś innego podkreśla na czerwono itp.
ALE
Po pierwsze - mimo tego, wszystko działało i dało się budować. Oczywiście - przesiadka na nowe wersje była do ogarnięcia, ale doraźnie dało się działać w trybie legacy.
A po drugie - to jest raczej choroba wieku dziecięcego. Przez ostatnie lata Flutter był mega szybko i mocno zmieniany, ciągle ewoluował, dostawał nowe platformy itp. Teraz, jak już nie jest eksperymentem, tylko czymś co się nadaje całkowicie do pchnięcia na produkcje, jego rozwój się ustabilizował i ma charakter ewolucyjny a nie rewolucyjny, więc nie spodziewałbym się takich terapii szokowych w przyszłości ;)

1

https://justjoin.it/?q=Flutter@skill , https://nofluffjobs.com/Flutter?lang=pl&page=1 - nie odstrasza Was mała popularność Fluttera?

2
malencki napisał(a):

Natomiast Flutter to "zmienna" bestia. Jak kobieta, nie wiesz czego się po nim spodziewać.
Miałem aplikację jakieś 1-2 lata temu na komercyjnym utrzymaniu (po stworzeniu - całe szczęście).
Jakie było moje zdziwienie gdy po updacie (jedną wersję wyżej), pół kodu zaczęła "świecić się" na czerwono.
Okazało się, że wywalili trochę komponentów (chodziło szczególnie o buttony) oraz kilka innych rzeczy, a wprowadzili nowe.
Niestety z tych usuniętych rzeczy "siarczyście" korzystałem.
Jestem przekonany, że nie widziałem wcześniej żadnego "deprecated", ale może przeoczyłem.

Nie jest to prawda, jeżeli mówisz o buttonach to były deprecated przez długi czas. Z tego co widzę, to wszystko zgodnie z dobrymi praktykami, nigdy nie wywalają niczego znienacka. Nie widzę tu różnicy w porównaniu z innymi frameworkami czy technologiami. Upgrade to zresztą zawsze ból jest, nieważne czy to .net, java, flutter czy cokolwiek innego. I jeżeli nie masz dobrego powodu, to często lepiej tego nie robić.

0

Ja pisalem we flutterze, ale ostatnio sprobowalem react native i jednak zostane przy tym.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1