Pobieranie / zapisywanie danych lokalnie w andku to nie takie hop siup,
Chyba do mnie to już dotarło.:-) Choć przyznam, ze trochę mnie to dziwi...w sensie tej komplikacji, że w ogóle taka istnieje. Myślałem że podaje się jakąś ścieżkę , nazwę pliku i już.
var fo = FileWriter("t:/kotlin/mk_Trener_1.txt", true)
Z tym kodem to się wyjaśniło, że problem jest właśnie ze ścieżką...bo jak wrzucam to do jetpack compose to jest przecież tak jak ( symulacja) na urządzeniu androidowym i wtedy program nie widzi tej
ścieżki...bo to jest ścieżka na moim kompie. Banał, ale nie wpadło mi to do głowy. Na szczęście są dobrzy ludzie...:-) Dlatego nie sygnalizuje błędu na poziomie kodu tylko się zwyczajnie wywala podczas działania.
@gajusz800 sprawdź jaki wyjątek poleciał,..(przede wszystkim dowiedz się co to debugger)
Pomógł rzeczywiście debuger ...:-) no i tez, jak pisałem wcześniej, dobrzy ludzie.
Zapis na ftp da może radę zrobić przy pomocy: Poczytaj o retroficie potem
Tak pomyślałem ale chyba dla bezpieczeństwa danych chciałbym mieć to i lokalnie i na ftpie...
Kod logiki biznesowej nie powinien być w compose, dodaj viewmodel https://developer.android.com/topic/libraries/architecture/viewmodel i tam rób logike biznesową (nawet bez DI - jako singletony application brrr ważne żebyś zaczął robić w dobrych warstwach)
Tak, już to liznąłem ale jeszcze nie umiem :-)
Wszystko co potrzebuję to dane z tego interfejsu graficznego czyli innymi słowy, to co mam w jetpack compose mi wystarcza.
Są to:
- nazwa sędziego ( niby to zrobiłem ale nie wiem jak wyświetlić to w ten sposób, żeby pole z podaniem nazwy wyświetliło się pierwsze i nic innego, potem ENTER ( czy jakiś inny sposób na zatwierdzenie) i następnie coś w rodzaju komendy CLS(stare czasy):-) czyli czyszczenie ekranu i dopiero teraz pojawia się cała reszta. Teraz mam cały czas pole "name" które w każdej chwili można
edytować.
- wartości które przyjmują suwaki
- numery zawodników
- numer pojedynku
To są proste operacje i dlatego próbuję to zrobić jak najprościej, nie czytając od razu całej dokumentacji.:-)
Zdaję sobie sprawę, że kod będzie do przepisania od nowa ale dzięki temu uczę się, robiąc przy okazji coś co już jakoś tam działa
i może zostać w praktyczny sposób wykorzystane.
Jak chcesz pisać w androidzie proponuję realizowanie kursu dla androida a nie kotlina.
To wydaje się dobrą propozycją.