Wątek przeniesiony 2022-03-14 10:42 z Nietuzinkowe tematy przez cerrato.

Android Studio - czy to nie może po prostu działać?

1
AdamWox napisał(a):

Przykład: Dev Console wymaga pliku aab, który jest "podpisany" jakimś tam kluczem.

Jeżeli mówisz o tej webowej konsoli Fluttera to nie, niczego takiego nie wymaga. I ma się nijak do Android Studio zresztą. Konsola działa dobrze od razu, bez potrzeby żadnej dodatkowej konfiguracji. Jeżeli u ciebie nie działa, to znaczy że postarałeś się, żeby coś zepsuć.

Co trzeba zrobić in the menu bar, click Build > Generate Signed Bundle/APK. - u mnie ta opcja w menu jest nieaktywna. Co muszę zrobić?
Muszę prawym klawiszem kliknąć na projekcie -> opcja Flutter -> Open Android module in Android Studio... W nowym oknie otwiera mi się (prawie) to samo i dopiero tutaj mam opcje Generate Signed Bundle/APK...

Co musisz zrobić? Może przeczytać readme Fluttera? Kto ci kazał robić Build, Generate Signed Apk w projekcie Fluttera?

PS.
Na szczęście można było sobie dopisać plik key.properties i odpowiednio skonfigurować gradle, aby mi się apka podpisywała w VS Code robiąc zwykłe flutter build appbundle... Aaa i tak, dalej używam VS Code

A to co, w natywnym Androidzie (bez Fluttera) to nie trzeba podpisywać apk?

0

@gajusz800: Skoro masz lepsze wyjście i wiesz jak mam to zrobić poprawnie, to dobrze by było opisać jak to się robi.

Kto ci kazał robić Build, Generate Signed Apk w projekcie Fluttera?

Wpisałem w Google jak podpisać plik aab/apk i wyszło mi, że jest tylko ten jeden sposób używając Android Studio.

A to co, w natywnym Androidzie (bez Fluttera) to nie trzeba podpisywać apk?

Czytanie ze zrozumieniem. Szczególnie, że zacytowałeś tekst który kompletnie nijak się ma do różnicy między flutterem, a natywnością.

Konsola działa dobrze od razu, bez potrzeby żadnej dodatkowej konfiguracji. Jeżeli u ciebie nie działa, to znaczy że postarałeś się, żeby coś zepsuć.

Mam na sklepie dwie aplikacje (z tego wątku to jest ta druga). Pierwszej nie musiałem niczym podpisywać. W ogóle konsola ode mnie nie wymagała podpisanego APK. W drugiej aplikacji konsola zaczęła wymagać żeby to był plik aab, zamiast apk oraz musi być podpisany kluczem. Wrzuciłem temat w Google, odpaliłem Android Studio i napisałem ten wątek.

1

Przecież w dokumentacji Fluttera i Google wszystko jest. Już samo twierdzenie, że niczego nie musiałem podpisywać dowodzi, że nie wiesz, jak to wszystko w ogóle działa. Jeżeli apk nie będzie podpisany, to w ogóle nie da się go użyć. Nawet w trybie debug jest podpisywany, standardowym certyfikatem debug dostarczanym z AndroidSDK.

Naprawdę tak ciężko przeczytać (ze zrozumieniem) np to: https://docs.flutter.dev/deployment/android przed założeniem durnego wątku?

0

Ale durny wątek nie jest na temat podpisywania aplikacji i czytania dokumentacji. Znowu kłania się czytanie ze zrozumieniem. Durny wątek jest na temat Android Studio, który nie pozwala na zbudowanie podpisanej aplikacji out of the box... Zwłaszcza, że Flutter i Android Studio jest od Google. Musiałem grzebać w necie jak to zrobić. Otwierać projekt jako moduł i dopiero wtedy jest opcja podpisania...

PS.
Ze względu na to, że sekcja Create an upload keystore za pomocą terminala była bardzo "skomplikowana", postanowiłem użyć Android Studio, bo od tego jest.

A Tutaj info skąd wziąłem Kto ci kazał robić Build, Generate Signed Apk w projekcie Fluttera?

2

Na i właśnie to do ciebie nie dociera, że z poziomu Android Studio nie powinieneś budować apk ani aab. Powinieneś robić to z konsoli, tylko i wyłącznie. Nie powinieneś także budować bezpośrednio projektu Android tak jak napisałeś, bo najpierw Flutter musi skomplikować swoją część i potem dopiero odpalić właściwą kompilację aplikacji Android.

Kompilując przez gradlew tylko część natywną (bo to robi Android Studio ) pomijasz tą pierwszą część.

0

No i teraz nasuwa się pytanie - dlaczego? Dlaczego Android Studio będące Google'a nie jest dostosowane do Fluttera, które też jest Google'a? O tym właśnie jest ten post. Nie chce konsolą budować i podpisywać aplikacji. Chce mieć jedno centralne IDE, które zrobi dla mnie wszystko, które, jakby nie patrzeć, powinno od tego być.

Nie bardzo rozumiem postępowania Google'a. To samo teraz dzieje się z Flutterem 3. Dostosowują się do Material 3 z uwzględnieniem Material You. Co zrobili? Zrobili listę zmian do śledzenia postępu przechodzenia na Material 3 🤷‍♂️ Po co to ogłaszać, skoro to nie gotowe 🤔

1

Nie podpisujesz aplikacji z konsoli. Robi to Flutter za pośrednictwem Gradle. Musisz tylko wykonać flutter buildKliknij .Nie rozumiem, czemu to dla ciebie takie trudne, tym bardziej że debug działa normalnie w Android Studio, a release budujesz tylko wtedy, gdy wydajesz nową wersję. Ja osobiście wolę wykonać jedną komendę w konsoli, niż klikać po oknach. Poza tym, np wykonując flutter build możesz podać kilka innych argumentów, np wymusić numer buildu i wersji.

Btw, narzekanie na transparentność i pokazywanie postępu prac w projekcie open source to już malkontenctwo level hard

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1