Co wybrać na początek ?

0

Witam, chcę zacząć pisać apki mobilne, mam już jakieś fundamenty, frontend, Java, troche c#, troche się przewinęło. Ale nie mam pojęcia jakie środowisko wybrać, czy Android studio, czy Xamarin. Jak wygląda w ogole sytuacja z tym Xamarinem ? W sensie czy jest on uniwersalny Android/IOS czy to jakiś pic na wode. Znajomy mi mówi, że AS jest już przestarzały i żeby pisać apki w c# w Visual studio, bo ponoć ma łatwe połączenie z frontem i jest duzo ofert pracy. Proszę o jakieś wskazówki, bo naprawdę już mam mętlik w głowie, a chciałbym cos juz zacząć robić w jakimś kierunku. No offense

0

API Andodida w Javie nadal jest główne, w tym są przykłady, dokumentacje
To jest moje patrzenie.
Wiem że uprawiają w innych językach

Java na Andku, a właściwie to API wyrażone w Javie, jest jak nawyki z "dużej Javy" mocno specyficzne, olbrzymia ilość stringów, rzadko to się łączy "po staremu" kod wywołujący / kod wywołany. Zupełnie inny "czas życia" niektórych obiektów
Zasadniczo trudne, trzeba być naprawdę płynnym w języku, aby się skupić na ficzerach i debugowaniu. "jakieś fundamenty" to może wystarczyć, może nie wystarczyć

1

Jak wygląda w ogole sytuacja z tym Xamarinem ? W sensie czy jest on uniwersalny Android/IOS czy to jakiś pic na wode

Tak, jest, nie pic na wodę, działa. Ale jak każda cross-platformowa technologia wymaga nieco obeznania z natywnym programowaniem na Androida i iOS, bo inaczej to niezbyt wiadomo dlaczego pewne rzeczy należy robić, lub nie, albo jak zrobić coś na konkretnej platformie.

Poza tym, choć lubię Xamarina i mi się całkiem zgrabnie w nim pisze, to nie jestem absolutnie pewien, czy go polecam, bo to jednak dość niszowa technologia i nie jest specjalnie popularny. Raczej aplikacje LOB niż takie "hity" które widać na pierwszych miejscach popularności w App Store.

Znajomy mi mówi, że AS jest już przestarzały (...)

To nie do końca tak - odchodzi się z Javy na Androida na rzecz Kotlina na Androida, jednak samo Android Studio nadal jest i będzie podstawowym środowiskiem do pracy z Androidem, a w Javie dla Androida jest bardzo wiele przykładów i dokumentacji dostępnej, co się raczej nie zmieni.

Jeżeli chcesz wejść w aplikacje wieloplatformowe to możesz też popatrzeć na React Native (JavaScript) oraz najnowsze dziecko od Google, Flutter, które się całkiem zgrabnie rozwija, jest coraz bardziej popularne i zbiera dość dobre opinie (ale programuje się w Darcie, którego nie używa się nigdzie indziej).

5
Spwrtt napisał(a):

Jak wygląda w ogole sytuacja z tym Xamarinem ?

Żyje, ale chyba można już powiedzieć, że nie spełnił pokładanych w nim nadziei (odżyłych szczególnie po przejęciu go przez Microsoft).

Technologie hybrydowe to wciąż nisza, i na "srebrną kulę", która miałaby wreszcie posłać pisanie natywne na margines, nadal kornie wyczekujemy.

Najlepiej rozpędził się React Native, Xamarin już się raczej nie rozpędzi, a Flutter jeszcze nie zdążył.

Znajomy mi mówi, że AS jest już przestarzały i żeby pisać apki w c# w Visual studio

Twój znajomy robi wrażenie osoby, która nie pozwala, by pobieżna znajomość tematu przeszkadzała jej w formułowaniu silnych osądów.
(Byłbym w stanie ująć to krócej, ale mogłoby to wtedy zabrzmieć obcesowo).

ma łatwe połączenie z frontem i jest duzo ofert pracy.

Nie należy kierować się samą liczbą ofert pracy, bo ma ona sens tylko w zestawieniu z liczbą kandydatów. Dla webowców jest więcej pracy, ale też liczba programistów jest większa.

1

Radziłbym zacząć od Kotlina, a jak już poznasz mechanizmy działania systemu, to równolegle zacząć uczyć się Fluttera. Wszystko zrobisz w Android Studio, ewentualnie w VisualStudio Code (lżejszy, ale to dość dziwny twór)

0

Wybierz to czego nie będziesz żałował na końcu.

1

AS jest przestarzały? Pierwszy raz słyszę taką opinie. Javy w AS się już prawie nie używa, ale to tyle. Teraz wszyscy natywnie na androida piszą w kotlinie i tych ofert pracy jest najwięcej. Raczej szybko sie to nie zmieni.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1