Duża pamięć wewnętrzna, gra 2D Unity

0

Witam, nie mam pojęcia dlaczego moja gra stworzona w Unity ma tak dużą pamięć (80 MB) mimo, że sam folder z grafikami ma niespełna 7 MB. Dodam, że gra nie jest dość obszerna. Używam głównie box colliderów i kilka edge colliderów. Ma ktoś pomysł jak zoptymalizować użytą pamięć?

0

IMHO skompresowane (a takie są) grafiki są nieużywalne w otoczeniu. Użyteczne są dopiero rozwinięte.

1

Unity nie kompresuje tekstur, albo kompresuje je słabo, żeby przyspieszyć czas ładowania do pamięci. Twój build spakowany nawet jakimś zwykłym zipem powinien znacznie zmniejszyć rozmiar.

Opcje kompresji tekstur masz dostępne w opcjach importu, jak zaznaczysz daną teksturę w edytorze. Możesz obciąć rozmiar tekstury, ustawić siłę kompresji, wyłączyć kanał alpha dla tekstur, które go nie potrzebują itd. Można też teksturom, które nie potrzebują mipmap je wyłączyć. Redukcja rozmiaru tektury ma uzasadnienie, jeśli np. dla pocisku używasz 512x512, a nigdy nie pokazujesz tego pocisku z bliska ;)

Dźwięki tak samo. Można przerobić na mono itp.

Nie bez powodu dzisiejsze gry zajmują po kilkadziesiąt GB po instalacji. Nie dość, że dane bardziej wymagające, to jeszcze się ich nie kompresuje, żeby się szybciej ładowały z dysku ;) No i silniki w ten trend poszły...

0

A mógłbyś to bardziej rozwinąć? Jak To zrobić w Unity?

0

Napisałem przecież w drugim bloku tekstu...
Jak sobie klikniesz w edytorze teksturę to zobaczysz jej importer. Tam masz szereg opcji dotyczących twojego obrazka. Musisz wszystkie obrazki tak przeglądnąć i obciąć do minimum, w którym wciąż wyglądają dobrze.

Po zrobieniu builda możesz poczytać editor.log. Tam jest napisane, który asset ile zajmuje w buildzie. Ten log znajdziesz w prawym górnym rogu konsoli Unity (rozwijane menu).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1