Unity UI Button- Jak po jego kliknięciu dodać 1 do zmiennej iloscklikniec?

Odpowiedz Nowy wątek
2019-11-03 20:34
0

Witam, mam problem z przyciskami UI w Unity. A mianowicie nie wiem jak zastosować UI button is clicked w if'ie. Poniższy kod ma za zadanie dodawać 1 po każdym kliknięciu UI button o nazwie Myszka.


public int iloscklikniec;

if(UI button(Myszka) is clicked)  //Nie za bardzo rozumiem co mam wpisać w nawiasie aby cały kod działał. Próbowałem kilka razy ale nic mi nie wyszło :/
{
iloscklikniec++;
}
edytowany 1x, ostatnio: cerrato, 2019-11-03 21:47

Pozostało 580 znaków

2019-11-03 21:51

1) Zrób normalny button w edytorze => W drzewie obiektów (Hierarchy) Create/UI/Button.
2) W swoim skrypcie zrób publiczną metodę, która dolicza kliknięcie. Pole przechowujące ilość kliknięć musi znajdować się w ciele klasy, poza metodą!
3) Skrypt dołącz do dowolnego obiektu na scenie, najlepiej do obiektu przycisku. Użyj tej metody w komponencie Button przycisku. W tym komponencie jest lista funkcji OnClick, do której możesz dodawać wszystkie akcje, które mają się wykonać po kliknięciu przycisku.

Extra)
Definicja pola public int iloscklikniec; powinna być zainicjowana zerem public int iloscklikniec = 0;
W ciele metody użytej w OnClick nie sprawdzasz już nic, tylko zwiększasz zmienną iloscklikniec.

edytowany 2x, ostatnio: Spine, 2019-11-03 21:55

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0