Pomysł na ułożenie Layout

0

Witam. Mam zamiar zrobić pewną apkę opisującą poziomy (pereł architektury) w pewnej grze (FOE). Ostatnio zmieniłem koncepcje jej wykonania i w związku z tym pojawił się problem. A mianowicie brak koncepcji wykonania layoutu. Do opisania poziomu gry potrzebuje 9 textView rozłożonych w layoucie constraintlayout. Jeśli przy jednym czy dwóch poziomach nie stanowi to problemu to przy zakładanych 80 poziomach jest to bardzo męczące i czasochłonne ustawianie tych 9 textView. Ułożenie widoków dla pojedynczego poziomu mam już zaplanowane, problem mam z powtórzeniem ich dla pozostałych poziomów. Może mi ktoś podpowiedzieć jak mogę usprawnić sobie pracę. Jakie widoki zastosować i czy będę potrzebował scrola do przewijania w dół tych poziomów. Myślałem nad zastosowaniem fragmentu dla ułożenia layautu poziomu a następnie użycie ich x 80 ale nie wiem czy to jest dobry pomysł.

Druga zagwozdka to w jaki sposób przechowywać dane (liczby) opisujący poziom. Czy zastosować tablice w oddzielnej klasie czy może wszystko wczytywać z pliku string.xml (tak wiem głupi pomysł ale jestem początkujący i ponoć liczy się to aby pisać kod nie zależnie jak on wygląda) .

Tak więc jeśli ktoś ma jakieś pomocne rady dla mnie i zechce się z nimi podzielić to będę wdzięczny.

3

Klasa klucz to RecyclerView - https://developer.android.com/guide/topics/ui/layout/recyclerview. Tworzysz sobie osobny layout na poziom i potem w swoim głównym ekranie tworzysz RecyclerView.

0
matir85 napisał(a):

Druga zagwozdka to w jaki sposób przechowywać dane (liczby) opisujący poziom. Czy zastosować tablice w oddzielnej klasie czy może wszystko wczytywać z pliku string.xml (tak wiem głupi pomysł ale jestem początkujący i ponoć liczy się to aby pisać kod nie zależnie jak on wygląda)

Nie bardzo rozumiem. Szczerze mówiąc cały twój post czyta się trochę tak, jakbyś go po paru kieliszkach popełnił. Chyba, że to technika tzw. "strumienia świadomości".

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1