Kontrola samochodu za pomocą aplikacji

0

Witam.
Wpadlem na pomysl, zeby przy pomocy aplikacji, kontrolowac status samochodu.
Np czy jest zamkniety.
Najwiekszy problem widze w wysylaniu przez samochod informacji. Tj. Albo samochod musialby byc w zasiegu sieci wifi, albo posiadac "simkę", byc zalogowanym i wtedy przesylac informacje.
Chodzi mi glownie o samochod, w ktorym trzeba by specjalnie montowac caly system do komunikacji.
Jak Wy to widzicie?
Ogolnie temat uwazam za obszerny, ciezko do przypiecia pod jeden rodzaj.
Wszystkie pomysly i rozwiazania mile widziane

1

Podstawowa sprawa, która może być problemem i na niej bym się skupił - czy znasz sposób komunikacji z magistralą CAN? Bo w jakiś sposób musisz przecież odczytać interesujące Cię informacje z samochodu. Montowanie własnych czujników itp. jest absurdalne, trzeba będzie to jakoś wyciągnąć z komputera pokładowego. Na pewno się da - gdy u nas w firmie montowaliśmy pewien czas temu GPS'y to facet podpiął jakaś magiczną skrzyneczkę do przewodów od kompa i od razu mieliśmy dostęp do wielu informacji - czy silnik jest włączony, czy samochód jedzie, czy ma światła odpalone, z jaką prędkością jedzie, jakie są obroty silnika, spalanie itp.

Moim zdaniem na tym powinieneś się skupić, a to, czy te informacje będą wysyłane w świat przez WiFi, czy GSM (obecnie koszt karty SIM to dosłownie kilkanaście złotych miesięcznie) to kwestia wtórna. Poza tym musisz jeszcze pomyśleć o jakimś GUI do tego. Bo o ile napisanie samej apki (chociażby na jakimś RPi) to jedna rzecz, ale jeszcze musisz te dane przesłać na jakiś swój serwer oraz musisz mieć sposób ich prezentacji - np. jakiś panel, do którego możesz się zalogować i przeglądać aktualny oraz historyczny stan.

Kolejna myśl - kumpel z firmy bawił się niedawno modułem GSM do RPi. Sprawa jest naprawdę trywialna. Jak będziesz miał takie urządzenie zainstalowane w aucie, to łatwo możesz dodać sobie własnej produkcji GPS'a i poza sprawdzaniem stanu od razu uzyskasz informację o położeniu (oraz wgląd w historyczne trasy).

0

Przecież ta aplikacja to tylko interfejs użytkownika. Musiałbyś mieć już całą infrastrukturę - przygotowaną pod Twój czy inny samochód. Tylko że mając takie rozwiązanie już gotowe, to interfejs (czy to webowy, już w aucie czy apka mobilna) to jakiś ułamek całej funkcjonalności.

0
TomRiddle napisał(a):

Przecież ta aplikacja to tylko interfejs użytkownika. Musiałbyś mieć już całą infrastrukturę - przygotowaną pod Twój czy inny samochód. Tylko że mając takie rozwiązanie już gotowe, to interfejs (czy to webowy, już w aucie czy apka mobilna) to jakiś ułamek całej funkcjonalności.

Dokładnie.

Najbardziej by mnie interesowało to, czy np samochód jest zamknięty i tutaj się pojawiają problemy.
Jeżeli samochod posiada alarm, to można by pobrać informacje czy jest zamknięty. Alarm - On
Większym problemem jest samochód, który nie ma alarmu, tylko pytanie czy wtedy jest sens instalacji "mobilnego modułu" ;)
Wtedy doliczyc koszt alarmu, albo "przyjedz pan z alarmem" :)
Czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć, czy z komputera można pobrać informacje na temat alarmu?

0

Ale alarm (zwłaszcza niefabryczny) to nie jest to samo, co zaryglowane drzwi. W przypadku rozwiązań fabrycznych, albo dodatkowych, ale zintegrowanych z komputerem pokładowym, wszystko praktycznie można wyciągnąć z magistrali CAN. Jeśli będziesz miał jakiś alarm montowany przez zewnętrzną firmę, to wcale zaryglowanie drzwi nie będzie oznaczać włączenia alarmu. Często (zwłaszcza te tańsze i mniej skomplikowane) są całkowicie niepowiązane z resztą systemów w samochodzie, po prostu maja kilka czujników oraz pilota, który uruchamia czuwanie. Równie dobrze więc może być auto zamknięte, ale bez alarmu, jak i w włączonym alarmem, ale bez blokady drzwi.

0

A to jest to taki duzy problem, zeby pobrac te informacje?
Pytam serio, nie znam się na tym.

0

No raczej producenci samochodów nie publikują danych odnośnie tego, co się dzieje "od środka" w ich produktach. Zresztą nie tylko dotyczy to motoryzacji, tak samo o swoją tajemnicę dbają chociażby producenci kotów gazowych, pralek, koparek czy lokomotyw ;)

Pewnie w necie znajdziesz jakieś kawałki informacji, będą to albo jakieś wycieki/dane skradzione, albo wynik reverse engineeringu. Tylko to są jakieś fragmenty dokumentacji, do tego bez gwarancji czy i kiedy będą działać.

0

Ok, to inne podejscie.
Dla przykładu, wezmiemy kontrole czy drzwi są zamknięte czy otwarte. W każdym samochodzie to jest ;)
Nie potrzeba nam podłączyć się pod komputer, wystarczy wykorzystać istniejącą instalację i tylko podłączyć się i pobierać tą informacje. Czy to jest względnie proste do zrealizowania? Czy znowu o czymś nie wiem?

0

To może sobie coś wyjaśnijmy/doprecyzujmy - czy mówimy o 30-letnim kadecie, czy czymś względnie nowym? Bo i jedno i drugie ma jakieś czujniki, ale w przypadku starego auta się po prostu gdzieś wpinasz do kabli i patrzysz, czy jest napięcie, natomiast nowe maja komunikację cyfrową, masz czujniki które się komunikują z komputerem i tutaj to już wcale nie jest tak, że się gdzieś doczepiasz i sprawdzasz, czy jest napięcie. Musisz wiedzieć, jak te dane wyciągnąć z kompa, a jak się wczepisz "na chama" do jakiejś wiązki, to są duże szanse, że będzie z tego więcej zamieszania, niż pożytku, być może zakłócisz pracę całego systemu.

0

Czyli caly misterny plan w pi....u
Montowanie dodatkowych czujnikow w samochodzie troche mija sie z celem.
Podpiecie sie pod komputer graniczy z cudem, wiec dam sobie spokoj

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1