Kontrola samochodu za pomocą aplikacji

Odpowiedz Nowy wątek
2019-05-03 22:26
0

Witam.
Wpadlem na pomysl, zeby przy pomocy aplikacji, kontrolowac status samochodu.
Np czy jest zamkniety.
Najwiekszy problem widze w wysylaniu przez samochod informacji. Tj. Albo samochod musialby byc w zasiegu sieci wifi, albo posiadac "simkę", byc zalogowanym i wtedy przesylac informacje.
Chodzi mi glownie o samochod, w ktorym trzeba by specjalnie montowac caly system do komunikacji.
Jak Wy to widzicie?
Ogolnie temat uwazam za obszerny, ciezko do przypiecia pod jeden rodzaj.
Wszystkie pomysly i rozwiazania mile widziane

Pozostało 580 znaków

2019-05-03 22:57
1

Podstawowa sprawa, która może być problemem i na niej bym się skupił - czy znasz sposób komunikacji z magistralą CAN? Bo w jakiś sposób musisz przecież odczytać interesujące Cię informacje z samochodu. Montowanie własnych czujników itp. jest absurdalne, trzeba będzie to jakoś wyciągnąć z komputera pokładowego. Na pewno się da - gdy u nas w firmie montowaliśmy pewien czas temu GPS'y to facet podpiął jakaś magiczną skrzyneczkę do przewodów od kompa i od razu mieliśmy dostęp do wielu informacji - czy silnik jest włączony, czy samochód jedzie, czy ma światła odpalone, z jaką prędkością jedzie, jakie są obroty silnika, spalanie itp.

Moim zdaniem na tym powinieneś się skupić, a to, czy te informacje będą wysyłane w świat przez WiFi, czy GSM (obecnie koszt karty SIM to dosłownie kilkanaście złotych miesięcznie) to kwestia wtórna. Poza tym musisz jeszcze pomyśleć o jakimś GUI do tego. Bo o ile napisanie samej apki (chociażby na jakimś RPi) to jedna rzecz, ale jeszcze musisz te dane przesłać na jakiś swój serwer oraz musisz mieć sposób ich prezentacji - np. jakiś panel, do którego możesz się zalogować i przeglądać aktualny oraz historyczny stan.

Kolejna myśl - kumpel z firmy bawił się niedawno modułem GSM do RPi. Sprawa jest naprawdę trywialna. Jak będziesz miał takie urządzenie zainstalowane w aucie, to łatwo możesz dodać sobie własnej produkcji GPS'a i poza sprawdzaniem stanu od razu uzyskasz informację o położeniu (oraz wgląd w historyczne trasy).


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say
edytowany 2x, ostatnio: cerrato, 2019-05-04 01:00
Ta magiczna skrzyneczka brzmi jak OBD. - FeluśWafeluś 2019-05-04 01:57
Zgadza się, ale nie do końca ;) bo o ile samo OBD odpowiada za komunikację z kompem, to jeszcze trzeba umieć z tego OBD potrzebne dane wyciągnąć. Poza tym nie jestem przekonany, czy informacje o tym z czy auto jest zaryglowane da się wyciągnąć przez złącze diagnostyczne - cerrato 2019-05-04 12:44

Pozostało 580 znaków

2019-05-04 00:59
0

Przecież ta aplikacja to tylko interfejs użytkownika. Musiałbyś mieć już całą infrastrukturę - przygotowaną pod Twój czy inny samochód. Tylko że mając takie rozwiązanie już gotowe, to interfejs (czy to webowy, już w aucie czy apka mobilna) to jakiś ułamek całej funkcjonalności.


char mander; bool basaur;
Zaawansowana biblioteka T-Regx do wyrażeń regularnych w PHP

Pozostało 580 znaków

2019-05-05 15:03
0
TomRiddle napisał(a):

Przecież ta aplikacja to tylko interfejs użytkownika. Musiałbyś mieć już całą infrastrukturę - przygotowaną pod Twój czy inny samochód. Tylko że mając takie rozwiązanie już gotowe, to interfejs (czy to webowy, już w aucie czy apka mobilna) to jakiś ułamek całej funkcjonalności.

Dokładnie.

Najbardziej by mnie interesowało to, czy np samochód jest zamknięty i tutaj się pojawiają problemy.
Jeżeli samochod posiada alarm, to można by pobrać informacje czy jest zamknięty. Alarm - On
Większym problemem jest samochód, który nie ma alarmu, tylko pytanie czy wtedy jest sens instalacji "mobilnego modułu" ;)
Wtedy doliczyc koszt alarmu, albo "przyjedz pan z alarmem" :)
Czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć, czy z komputera można pobrać informacje na temat alarmu?

Pozostało 580 znaków

2019-05-05 16:03
0

Ale alarm (zwłaszcza niefabryczny) to nie jest to samo, co zaryglowane drzwi. W przypadku rozwiązań fabrycznych, albo dodatkowych, ale zintegrowanych z komputerem pokładowym, wszystko praktycznie można wyciągnąć z magistrali CAN. Jeśli będziesz miał jakiś alarm montowany przez zewnętrzną firmę, to wcale zaryglowanie drzwi nie będzie oznaczać włączenia alarmu. Często (zwłaszcza te tańsze i mniej skomplikowane) są całkowicie niepowiązane z resztą systemów w samochodzie, po prostu maja kilka czujników oraz pilota, który uruchamia czuwanie. Równie dobrze więc może być auto zamknięte, ale bez alarmu, jak i w włączonym alarmem, ale bez blokady drzwi.


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say
edytowany 1x, ostatnio: cerrato, 2019-05-05 16:04
Do CAN-a łatwo się dostać fizycznie ale mało Ci do daje jeżeli nie masz jakieś bazy sygnałowej. Jasne można robić reverse engineering ale autoryzowany serwis będzie miał fibex-a, arxml-a albo nawet dbc-ka. Zresztą "nieautoryzowani" też skądś mają takie bazy, chociaż nie powinni :) - part 2019-05-05 16:50
No ale przeciez pisałem o tym w moim pierwszym poście - "czy znasz sposób komunikacji z magistralą CAN? Bo w jakiś sposób musisz przecież odczytać interesujące Cię informacje" - cerrato 2019-05-05 17:04
Sorry, "czy znasz sposób komunikacji z magistralą CAN?" mnie zmylił, brzmi bardziej "wiesz jak słuchać co się dzieje na CAN-ie" niż "wiesz jak zinterpretować co się dzieję na CAN-ie". - part 2019-05-05 18:58
No to się nie dogadaliśmy ;) uważam tak, jak Ty - samo odczytanie co biega po magistrali jest względnie proste, ale potem wyciągnąć z tej sterty bajtów przydatne informacje to wyzwanie - cerrato 2019-05-05 19:09

Pozostało 580 znaków

2019-05-05 18:01
0

A to jest to taki duzy problem, zeby pobrac te informacje?
Pytam serio, nie znam się na tym.

Pozostało 580 znaków

2019-05-05 18:46
0

No raczej producenci samochodów nie publikują danych odnośnie tego, co się dzieje "od środka" w ich produktach. Zresztą nie tylko dotyczy to motoryzacji, tak samo o swoją tajemnicę dbają chociażby producenci kotów gazowych, pralek, koparek czy lokomotyw ;)

Pewnie w necie znajdziesz jakieś kawałki informacji, będą to albo jakieś wycieki/dane skradzione, albo wynik reverse engineeringu. Tylko to są jakieś fragmenty dokumentacji, do tego bez gwarancji czy i kiedy będą działać.


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say
Ah te koty gazowe. :D - Michał Sikora 2019-05-05 18:47
Z telefona pisawszy ;) - cerrato 2019-05-05 18:54

Pozostało 580 znaków

2019-05-05 20:09
0

Ok, to inne podejscie.
Dla przykładu, wezmiemy kontrole czy drzwi są zamknięte czy otwarte. W każdym samochodzie to jest ;)
Nie potrzeba nam podłączyć się pod komputer, wystarczy wykorzystać istniejącą instalację i tylko podłączyć się i pobierać tą informacje. Czy to jest względnie proste do zrealizowania? Czy znowu o czymś nie wiem?

Pozostało 580 znaków

2019-05-05 20:21
0

To może sobie coś wyjaśnijmy/doprecyzujmy - czy mówimy o 30-letnim kadecie, czy czymś względnie nowym? Bo i jedno i drugie ma jakieś czujniki, ale w przypadku starego auta się po prostu gdzieś wpinasz do kabli i patrzysz, czy jest napięcie, natomiast nowe maja komunikację cyfrową, masz czujniki które się komunikują z komputerem i tutaj to już wcale nie jest tak, że się gdzieś doczepiasz i sprawdzasz, czy jest napięcie. Musisz wiedzieć, jak te dane wyciągnąć z kompa, a jak się wczepisz "na chama" do jakiejś wiązki, to są duże szanse, że będzie z tego więcej zamieszania, niż pożytku, być może zakłócisz pracę całego systemu.


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say
edytowany 2x, ostatnio: cerrato, 2019-05-05 20:23

Pozostało 580 znaków

2019-05-09 21:06
0

Czyli caly misterny plan w pi....u
Montowanie dodatkowych czujnikow w samochodzie troche mija sie z celem.
Podpiecie sie pod komputer graniczy z cudem, wiec dam sobie spokoj

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0