Pewien czas temu Google wprowadził odpłatność za możliwość osadzenia mapki na swojej stronie. O ile pamiętam, to są jakieś ilości wyświetleń, poniżej których nie trzeba płacić, ale wiele stron zostało zmuszonych do przejścia na pakiet odpłatny. W wypadku stron, sprawa jest w miarę prosta - mapa jest osadzona pod konkretnym adresem/URL czy podpięta do konkretnej domeny, więc nie ma problemów z ustaleniem po pierwsze, czy w ogóle należy cokolwiek płacić, a po drugie - ile.
Ale jak wygląda sprawa w przypadku pisania apek na Androida (albo iOS)? Nie mam w tym temacie zbyt dużego doświadczenia, ale zaczynam powoli zgłębiać temat i się zastanawiam, jak to wygląda. Jak stworzę aplikację, którą później będę chciał rozpowszechniać poprzez sklep Google, to czy mogę w niej osadzić mapę? Pewnie mogę, ale jak będzie wyglądała sprawa opłat?
Znalazłem w necie stronę z cennikiem map - https://cloud.google.com/maps-platform/pricing/sheet/ . Wynika z tego (a przynajmniej ja tak rozumiem), że wersje mobile (dwie pierwsze pozycje z tabeli) dla miesięcznej ilości wyświetleń nie przekraczającej 500 000 kosztują $0/miesiąc. Pierwsze pytanie - czy dobrze to rozumiem, a po drugie - jeśli tak, to czy ktoś wie, jak te wyświetlenia są liczone? Powtarzam - o ile w przyapdku strony WWW i przykładowej zakładki "kontakt" sprawa jest dość prosta - klient wchodzi na mój serwer, który wyświetla stronę z osadzoną mapą. A jak wygląda kwestia zliczania wyświetleń w przypadku aplikacji mobilnej? Wiem, że pytanie może wydawać się dziwne, sam mam podejrzenie jak to działa, ale wolałbym usłyszeć pewną wersję (a nie moje domysły) od osoby, która w tym siedzi i ma doświadczenie.