Jaka technologia do bazodanowej aplikacji z wykresami ?

0

Witam

Pomóżcie rozwiązać dylemat. Czytałem trochę o wyborze mobilnych frameworków, ale mam coraz większy mętlik co do technologii. Natywne, hybrydowe, pwa i co tam jeszcze. Już się w tym pogubiłem.

Zamysł dotyczy stworzenia biznesowej bazodanowej aplikacji, która powinna spełniać nastęujące założenia ( ważność wg kolejnośći ):
1 wyświetlać atrakcyjne wizualnie wykresy
2 obsługiwać płatności mobilne
3 z racji złożonej i rozbudowanej logiki programu dla wygody przydałby się jakiś obiektowy język programowania
4 aplikacja powinna działać bez konieczności łączenia się z internetem i zapisywać dane na urządzeniu i raz na jakiś czas powinna wysyłać dane na serwer
5 dobrze jakby działała na Androidzie i IOS

Zależy mi na tym, aby zrobić to jak najprościej i jak najszybciej :)

A może da się to najprościej zrobić, robiąc cały silnik np w Ruby on Rail, a mobile UI w NativeScripcie lub innym frameworku do UI mobile ?

Obecnie przychylam się do NativeScripta lub ReactNative, ale mam wątpliwość czy spełnia ta technologia wszystkie powyższe założenia.
Programuję w pythonie, PHP i kiedyś w C.

Dzięki za pomoc
Adam

0

Czemu nie React Native + Realm np?

1

1 wyświetlać atrakcyjne wizualnie wykresy
2 obsługiwać płatności mobilne
3 z racji złożonej i rozbudowanej logiki programu dla wygody przydałby się jakiś obiektowy język programowania

Native (nie React - dwie osobne aplikacje jesli zalezy ci na tych punktach i na tym zeby apka byla wysokiej jakosci i dzialala)

0

Czyli z native to pozostaje Flutter lub Xamarin ?

0

Czyli z native to pozostaje Flutter lub Xamarin ?

Nie rozumiem. Albo piszemy natywnie, albo crossplatformowo :)

Były nawet niedawno dyskutowane wady i zalety tych rozwiązań międzyplatformowych.... w innych tematach. To tak naprawdę zbyt szeroki temat, by ktoś dał ci na tacy odpowiedź. Wymagania każdego projektu mogą być inne, a mało kto próbował wszystkich dostępnych rozwiązań, by móc je rzetelnie porównać.

Ja osobiście zraziłem się do React Native. Rozczarowała mnie głównie słaba dokumentacja i niska stabilność platformy (zaskakująca, uwzględniając, że ma już kilka lat). Architektura to React, co powoduje, że łatwo się wdrożyć frontendowcom - czy osobom znającym ten wzorzec - dla innych oznacza to wyższy próg wejścia, bo trzeba się nauczyć wielu nowych koncepcji.

Xamarina ostatni raz dotykałem 3 lata temu, więc trudno mi się wypowiadać. Pod względem języka na pewno ma znaczną przewagę nad RN.

Flutter jest bardzo obiecujący, ale wciąż młody. Należałoby np. sprawdzić, jakie ma wsparcie dla płatności mobilnych, bo pod względem całego "ekosystemu" bibliotek itp. spodziewałbym się, że będzie najuboższy.

Tak naprawdę najwłaściwszym podejściem byłoby przygotować sobie prościutki Proof of Concept przy użyciu paru wybranych platform. Taki całkiem szkieletowy, ale uruchamiający się. Guzik, płatność, wykresik. Wymagałoby to narzutu rzędu z tydzień na platformę, ale może to być czas dobrze zainwestowany - w porównaniu z władowaniem się w technologię, w której będzie szło nam pod górkę.

0

"2 obsługiwać płatności mobilne" - co to wg ciebie są płatności mobilne? apka mobilna ma wspierać płatności mobilne? znaczy co masz przyłożyć swój telefon do ekranu swojego telefonu?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1