Xcode - importowanie klas

0

Witam. Wybaczcie banalne pytanie, ale staram się nauczyć podstaw swifta i xcode. Stworzyłem sobie Label z jakimś tam tekstem. Dodałem do tego ramkę:

welcomeLabel.layer.borderWidth = 2.0
welcomeLabel.layer.borderColor = UIColor.black.cgColor

Problem pojawił się jak chciałem odsunąć ramkę od tekstu. Znalazłem do tego gotowca: https://spin.atomicobject.com/2017/08/04/swift-extending-uilabel/
Cały kod wstawiłem na dole pliku ViewController.swift i wszystko ładnie działa. Zastanawiam się tylko gdzie powinienem umieścić taką zewnętrzną klasę w prawdziwym programie i jak ją zaimportować. Chodzi mi wskazanie poprawnego wzoru postępowania (nowy katalog, plik ?). Dzięki za wszelkie wskazówki.

0

Stwórz sobie katalog gdzie będziesz trzymał wspólne rzeczy i tam dodaj to jako nowy plik. Nie będą w innym module niż aplikacja (jeśli będziesz chciał je przenosić między projektami to można o tym pomyśleć) więc problem importu cię nie dotyczy.

0
loza_szydercow napisał(a):

Stwórz sobie katalog gdzie będziesz trzymał wspólne rzeczy i tam dodaj to jako nowy plik. Nie będą w innym module niż aplikacja (jeśli będziesz chciał je przenosić między projektami to można o tym pomyśleć) więc problem importu cię nie dotyczy.

Możesz mi jeszcze poradzić jakiego typu ma to być plik? Stworzyłem sobie katalog Imports, tam dodałem plik insets.swift, gdzie umieściłem wymieniony kod, ale nie chce to działać.

0

Nazwa katalogu to twoja sprawa chociaż ja najczęściej widziałem takie rzeczy pod "Common". A nazwa pliku... przecież autor bloga nazwał klasę -> "EdgeInsetLabel".

A nie chce działać bo?

0
loza_szydercow napisał(a):

Nazwa katalogu to twoja sprawa chociaż ja najczęściej widziałem takie rzeczy pod "Common". A nazwa pliku... przecież autor bloga nazwał klasę -> "EdgeInsetLabel".

A nie chce działać bo?

Utworzyłem zwykły katalog, który przeniosłem do xcode i tam umieściłem plik. To był błąd. Wszystko działa jeśli umieszczę plik EdgelnsetLabel.swift bezpośrednio w głównym katalogu aplikacji lub utworzę nowy katalog assets (np. Common.xcassets) i tam wrzucę wymieniony plik. Teraz działa. Dzięki za pomoc. Muszę się jeszcze sporo nauczyć...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1