Oznaczenie "p" i "w" w numerach telefonu

0

Prosiłabym o pomoc w opisaniu znaczenia symbolów "p" i "w" w numerach telefonu komórkowego. Zauważyłam, że przy długim trzymaniu klawisza "0" w telefonie można wybrać dodatkowe symbole + (ten znam - jest to wyjście międzynarodowe), jednak "p" i "w" pozostają dla mnie zagadką. Nie mam pojęcia jak powinnam opisać "p" i "w" w formularzu programu. Czy "w" to wewnętrzny? Czym jest "p"?

0

Czyli z tego wynika, że klientowi do systemu mogę przetłumaczyć W jako wewnętrzny ("wstukiwany" po uzyskaniu połączenia), zaś P jako pauzę. Tylko zastanawia mnie - P - może wystąpić wielokrotnie, zaś W pewnie tylko raz, ponieważ oczekiwanie na połączenie jest jednorazowe. P należałoby więc umożliwić wpisać w samym numerze telefonu.

0

P - może wystąpić wielokrotnie, zaś W pewnie tylko raz, ponieważ oczekiwanie na połączenie jest jednorazowe

Nie byłbym tego taki pewien. To są „cyferki” które użytkownik powinien być w stanie wstukać w każdej chwili podczas rozmowy. Różne centralki mogą z tych kodów korzystać.

0

Akurat nie. Wewnętrzny wg mnie trzeba wybrać tonowo po pauzie. Czyli np +48225658990P555 będzie znaczyło zadzwonienie pod numer +48225658990 a potem wybranie tonowo numeru 555. Wait działa tak samo jak Pause, tyle że czeka w nieskończoność i trzeba ręcznie kontynuować wybieranie numery. Pauza czeka klika sekund

0
Krzywy Programista napisał(a):

Akurat nie. Wewnętrzny wg mnie trzeba wybrać tonowo po pauzie. Czyli np +48225658990P555 będzie znaczyło zadzwonienie pod numer +48225658990 a potem wybranie tonowo numeru 555. Wait działa tak samo jak Pause, tyle że czeka w nieskończoność i trzeba ręcznie kontynuować wybieranie numery. Pauza czeka klika sekund

To teraz jestem już pogubiona. Według opisu Pauza (P) czeka tylko około 3-4 sekund i jest to zależne od modelu telefonu. Często dzwoniąc do firm te odbierają po 10, 12, czasami w ostatniej chwili. Aby dało się skorzystać z wewnętrznego musi lokalna centralka odebrać. P więc czasami w polskich warunkach zadziała a czasami nie.

W według podanego opisu powinno poczekać (nawet w nieskończoność) na "podniesienie słuchawki". Wtedy wybierze się reszta.

Zapytam, więc jak to powinno poprawnie działać i jaki kod powinien być wpisany, gdy klient wpisze w program numer z numerem wewnętrznym, to co powinno być wysłane do modemu/telefonu?

Co oznacza, że trzeba ręcznie kontynuować wprowadzenie numeru? Czy +48225658990w555 nie spowoduje wysłania numeru 555 tonowo tuż po połączeniu przez lokalną centralę?

0

Ok, to może jaśniej:

  • P spowoduje odczekanie 2 sekund od czasu jak centralka odbierze połączenie i wybranie tonowo kodu po P
  • W spowoduje, że gdy centrala odbierze połączenie, wyskoczy okno, w którym musisz potwierdzić chęć wysłania kodu, który był po W. Telefon sam go nie wyśle nigdy bez potwierdzenia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1