Cześć,
będę zmieniał pracę w marcu i zamierzam przejść na B2B. Czytałem o rejestracji, jak to wygląda i mam kilka pytań:
-
Jeśli złożę wniosek o zostanie VATowcem, to na 99% przyjdzie kontrola na adres, jaki podałem jako miejsce prowadzenia działalności. Mieszkam w Krakowie, dom rodzinny w małym mieście. Mieszkanie w Krakowie wynajmuję, podobno trzeba jakiejś zgody właściciela wynajmowanego mieszkania, więc w sumie bym skorzystał z tej opcji domu rodzinnego jako miejsce prowadzenia działalności. Wtedy załóżmy, że przychodzi urzędnik, a mnie nie ma w domu, bo mieszkam w Krakowie, a rodzice powiedzą, że akurat mnie nie ma. Dostanę wtedy jakieś wezwanie czy jak to wygląda? I dodatkowo jak wybiorę opcję domu rodzinnego, to rozumiem, że musze z właścicielem (tatą) zawrzeć umowę użyczenia pokoju bo jest ona wymagana?
-
Jeśli przechodzę na B2B w marcu i nie planuję już w tym roku pracować na UOP, mogę użyć tylko tyle urlopu ile mi przysługuje z przepracowanych miesięcy (styczeń-luty)
-
Chciałbym, żeby księgowość ogarniał mi np. ktoś inFaktu. We wniosku CEIDG jest opcja "Prowadzenie dokumentacji rachunkowej" i mam do wyboru Samodzielnie oraz Biuro Rachunkowe. To rozumiem, że zaznaczam Biuro Rachunkowe i podaje tam pełną nazwę firmy inFakt z NIP, a potem już po założeniu działalności, na ich stronie szukam sobie księgowego i korzystam z jego usług?