Adres prowadzenia działalności gospodarczej

0

Niedługo przechodzę na współpracę B2B i nurtuje mnie kwestia rejestracji adresu działalności. Nie wchodząc w szczegóły status mojego aktualnego miejsca zamieszkania jest nieco skomplikowany i nie mam 100% gwarancji, że dostanę zgodę właściciela na prowadzenie działalności gospodarczej w tym lokalu. Czy faktycznie każdorazowo taka zgoda jest wymagana przez US przy rejestrowaniu DG? Czytałem o tym trochę i nie widzę konsensusu, niektórzy twierdzą że nie trzeba pokazywać takiej zgody na papierze, inni relacjonują że musieli taką zgodę donosić osobiście do US. Zastanawiam się, co mógłbym zrobić w sytuacji kiedy tejże zgody bym nie uzyskał. Czy można zadeklarować brak stałego miejsca wykonywania działalności - przynajmniej na czas kiedy moja sytuacja się nie ustabilizuje, np. do czasu jak kupię mieszkanie lub wynajmę inne niż obecne? Z tym że do tego czasu pewnie i tak przez większość czasu prowadziłbym działalność w obecnym lokum. Czy jest sens rozważać np. wirtualne biura? Niby to by rozwiązywało problem, ale też czytałem że US na to krzywo patrzy.

4

Biuro wirtualne - u mnie działa od początku, miałem w tym czasie umowe z 4 różnymi podmiotami na B2B w tym jedną kontraktornią.

4

We wpisie w CEIDG zaznaczasz brak stałego miejsca prowadzenia działalności. A tam gdzie mieszkasz podajesz po prostu adres korespondencyjny i tyle.

1
kixe52 napisał(a):

We wpisie w CEIDG zaznaczasz brak stałego miejsca prowadzenia działalności. A tam gdzie mieszkasz podajesz po prostu adres korespondencyjny i tyle.

To nie musi oznaczać końca przygód. Ja tak wypełniłem, jestem VAT-owcem i miałem u siebie dodatkowo wizytę urzędnika + musiałem dostarczyć dokument potwierdzający prawo do lokalu + umowę użyczenia metra czy dwóch lokalu z racji tego, że było to mieszkanie rodziców. To trochę zależy od urzędu, w moim małym mieście nie bardzo wiedzieli, że w CEIDG jest w ogóle możliwość zaznaczenia braku stałego miejsca prowadzenia działalności. Słyszałem też o przypadkach, że ktoś tak wypełnił i nie miał ani wizyty urzędnika, ani nie musiał nic dodatkowo dostarczać.

1

Nie wiem skąd by mieli wiedzieć w USA, że dany adres to wirtualne biuro?

Niemniej może masz rodziców/rodzeństwo ze stałym adresem? Wtedy po prostu zarejestruj się u nich - jedyny minus, to jeśli są w innym mieście to niektóre sprawy urzędowe trzeba załatwić w danym urzędzie. Szczerze jednak nie pamiętam sytuacji z ostatnich 3 lat prowadzenia działalności, gdzie musiałbym pojawić się osobiście w urzędzie, więc raczej sztuczny problem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1