Jak wygląda wasze zdrowie po 10 latach pracy siedzącej?

4

Tak się zastanawiam, bo organizm mi daje pewne synptomy, że za dużo pracuje na siedząco. Czy jest się czego obawiać np. za 10 lat? Ja pracuję krótko, dopiero kilka lat siedząc.

2

Fotel porządny? U mnie to zrobiło niesamowitą różnicę.

1

Mam 27 lat, od 11 roku życia większość czasu spędzam w fotelu (wcześniej gierki, szkoła dzisiaj praca - w sumie niewiele się zmieniło, 12-14 godzin dziennie codziennie). Po 16 latach nie mam absolutnie żadnych problemów z kręgosłupem, postawą. Moim zdaniem jest to zasługa:

  1. Zawsze wygodny, "wysiedziany" fotel.
  2. Siłownia, ćwiczenie pleców i odcinka lędźwiowego.
8

Nawet podczas chodzenia na siłkę, są często pewne braki równowagi pomiędzy mięśniami:

  • Często zaniedbana jest tylna oś ciała, czyli mięśnie dwugłowe i pośladkowe. Również zaniedbany jest brzuch (konkretnie to skośne brzucha i mięsień poprzeczny) oraz odwodziciele.
  • Często zbyt spięte są czworogłowe i prostowniki grzbietu

Także żeby zadbać o lędźwia i miednicę, warto pamiętać o ćwiczeniu mięśni, które wymieniłem jako często zaniedbane oraz rozciąganiu mięśni, które wymieniłem jako często spięte :)

1
Pinek napisał(a):

Nawet podczas chodzenia na siłkę, są często pewne braki równowagi pomiędzy mięśniami:

  • Często zaniedbana jest tylna oś ciała, czyli mięśnie dwugłowe i pośladkowe. Również zaniedbany jest brzuch (konkretnie to skośne brzucha i mięsień poprzeczny) oraz odwodziciele.
  • Często zbyt spięte są czworogłowe i prostowniki grzbietu

Także żeby zadbać o lędźwia i miednicę, warto pamiętać o ćwiczeniu mięśni, które wymieniłem jako często zaniedbane oraz rozciąganiu mięśni, które wymieniłem jako często spięte :)

Ciało jest skomplikowane, fakt.

Polecasz/polecacie jakieś konkretne ćwiczenia? Linki na yt mile widziane.

4

Jeśli przestrzega się wytycznych BHP i dba o zdrowie poza pracą, to po dziesięciu latach dolegliwości będą na tyle małe, że będzie można sobie z nimi poradzić bez interwencji lekarza. Weźmy przykładowy obrazek:
screenshot-20211117134259.png
Do tego przerwa co godzinę, żeby wstać od komputera i się ruszyć. Do tego aktywność fizyczna codziennie, przynajmniej godzinę. Ja wiem, trzeba klepać kod a ta godzina to dużo. Ale organizm się upomni. A za dwadzieścia lat będzie zgadywanie dlaczego tak się dzieje.

2

Zdrowa dieta (w 80% :D), siłownia 3x tygodniowo, wygodne miejsce pracy i jakoś da się żyć.

1

Od czasu gdy kupiłem sobie fotel i biurko stojące to nie narzekam. Zwłaszcza przy tym drugim gdy stoję przez te 2-3h dziennie to wygodniej się rozmawia.

8
onomatobeka napisał(a):

Polecasz/polecacie jakieś konkretne ćwiczenia? Linki na yt mile widziane.

Jasne - kilka wartościowych materiałów IMO:

1

Mi raz zdrowie padło przez niepoprawne siedzenie. Wtedy przez kilka miesięcy nie mogłem pracować. Pomogły ćwiczenia, basen i poprawa pozycji siedzącej. Od tamtej pory nie mogę siedzieć cały dzień na miękkich fotelach. Zbyt miękkie siedzisko w moim wypadku nie podpiera poprawnie dolnej części kręgosłupa. Lubię też pracować pół dnia na stojąco.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0