Wątek przeniesiony 2021-09-06 12:35 z Off-Topic przez cerrato.

Leasing - realne koszty

0

Witam. Ostatnio byłem przez chwile w salonie Toyoty i tak z ciekawości chciałem zobaczyć ile wynosi faktycznie leasing pojazdu.
Kalkulacja:
Toyota Corrola HB TS HSD 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM - wartość netto: 120 793 pln.

Okres leasingu 36 miesięcy.
Rata miesięczna: 1433 pln netto
Opłata wstępna: 10% czyli około 12 000 pln netto.
Cena wykupu 75 778 pln netto

OC AC - nie wliczone

Jeśli zsumujemy raty, opłatę wstępną i koszt wykupu to daje nam to kwotę około 140 000 netto. Czyli 20 000 pln więcej niż wartość auta.
Czyli biorąc w leasing to tak naprawdę przepłacamy 20 tyś tys netto za pojazd. Ja wiem, że to jest kredyt itp ale zawsze wydawało mi się, że ten leasing jakoś mocno opłacalny a tu wydaje mi się, że tak średnio.

Brał ktoś w leasing nowy pojazd?
Czy realnie to tak wygląda? Wiem, że można sobie odliczać od podatku (połowa VAT, resztą od dochodowego). Będąc teraz na ryczałcie to taka rata faktycznie dużo nie zmienia mi w porównaniu np z liniowym. Według kalkulatora B2B czy jestem na liniowym i odliczał 50% VATa resztę od dochodowego vs ryczałt 15% i tylko polowe VAT to w kieszeni realnie zostaje mi podobna kwota. W przypadku wpłaty własnej i wykupu lepiej być pewnie na liniowym

5

Ja brałem rok temu w normalny leasing: 20% wpłaty, 36 rat, 1% wykupu. Miesięcznie płacę niecałe 20 zł odsetek (w racie ponad 2600). Łącznie koszt wyniesie mnie poniżej 700 zł.

1

Przy takim wykupie - leasingu a w praktyce wypożyczeniu auta z opcją wykupu ktoś chce Cię wystrychnąć na dudka :D
Somekind ma jakiś szalony leasing (nie słyszałem nigdy o aż tak niskim), ale standardem w momencie gdy oddajesz samochód to jakieś 101-103%, może maks. 105-106% jak masz wykup 1%.

Może problemem jest leasingodawca (jakiś zaprzyjaźniony bank tej Toyoty?) bo VW ma te przewagę, że ma swój bank i może zejść z ceny zyskując na fakcie zarobienia przez salon na samochodzie.

Ja mam okolice 106% za roczne auto - używane miewają ciut gorsze warunki.

Przy okazji nie wiem jak to jest z dużym wykupem, ale raczej liczyłbym przy takim układzie, że sama cena jako całość wyjdzie spora (żeby odstraszyć przed wykupem), ale wpłata własna + 36 rat przy 3 latach powinny obejmować okolice straty na wartości tj. około 40% wartości bazowej ceny samochodu.

1

Leasing uwalą w nowym wale i lepiej nazbierać i kupić za gotówkę niż placić bankowi 3-8% za leasing.

0
froziu napisał(a)

Somekind ma jakiś szalony leasing (nie słyszałem nigdy o aż tak niskim), ale standardem w momencie gdy oddajesz samochód to jakieś 101-103%, może maks. 105-106% jak masz wykup 1%.

Przepraszam, następnym razem zrezygnuję z oferty dilera na 0,5% i wezmę na 8% w Aliorze. ;)
A tak swoją drogą, to okazuje się, że jeśli człowiek nie uważa samochodu jako symbol statusu, tylko urządzenie transportowe, i nie płaci za znaczek, to nawet leasing jest tańszy.

Przy okazji nie wiem jak to jest z dużym wykupem, ale raczej liczyłbym przy takim układzie, że sama cena jako całość wyjdzie spora (żeby odstraszyć przed wykupem), ale wpłata własna + 36 rat przy 3 latach powinny obejmować okolice straty na wartości tj. około 40% wartości bazowej ceny samochodu.

Bo tu chyba właśnie o to chodzi, żeby człowiek traktował to bardziej jako względnie tani najem.

durdur napisał(a):

Leasing uwalą w nowym wale i lepiej nazbierać i kupić za gotówkę niż placić bankowi 3-8% za leasing.

No nie wiem, przy tej inflacji tani leasing (jak mój) działa lepiej niż lokata. ;)

1

Ja ostatnio brałem furkę 36 miesiecy, 45% wplata, 1% wykup i na stalej stopie udalo sie zrobic 0.8% wiec da sie miec tani leasing :) Od razu uprzedzam: ubezpieczenie bylo w pakiecie, ale tez korzystne: 2.5% wartosci auta na rok.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1