Business Analyst - ścieżka kariery

0

Hej,

jestem Headem marketingu i jedyne, co miałem do czynienia z branżą IT to, że od 5 lat pracuje właśnie w backoffice. Powoli mnie to męczy i zastanawiam się nad pójściem w Analityka Biznesowego.

Czy prócz szkoleń i certyfikatów SQL, CPOA, BA, IREB jest coś nad czym warto się pochylić?

Potrzebuję jakichś rad. :)

Dzięki za odpowiedzi!

2

Najwyżej postawiłbym komunikatywność i umiejętność łączenia dwóch światów IT <-> Biznes w jak najefektywniejszy sposób. Prawdopodobnie większość pracy spędzisz na rozmowach, rysowaniu diagramów, pisaniu user stories, ogarnianiu jiry etc... Poza tym to pewnie zależy od konkretnego stanowiska, najlepiej sam sprawdź przeglądając oferty.
https://justjoin.it/all/analytics

0

@dawid.wiklo4:
Komunikacja i komunikatywność to żaden problem. :) Już zerkałem na ogłoszenia. Bardziej interesowało mnie czy jest coś, czego w takich ogłoszeniach się nie wyczyta. :)

2

Polecam ksiazke Oprogramowanie szyte na miare. Fajnie przybliza temat, szybko sie czyta.

2

@Apocojatu: musisz sprawdzić czy to faktycznie dla Ciebie i czy się nadajesz.
Oprócz komunikatywności liczy się też umiejętność słuchania.

Analityk to osoba, która potrafi być takim materacem pomiędzy IT i klientem. Będziesz słuchał to co klient chce i przekazywał to w formie zrozumiałej dla zespołu.

Na pewno certyfikaty będą przydatne bo wykujesz teorie. Do tego znajomość BPMNA, UMLA i innych podobnych.

Nic jednak nie zastąpi analitycznego myślenia 🙂

3

Komunikacja i komunikatywność to żaden problem.

:D Gdyby tak było, to takie pozycje w ogóle by nie istniały. Umiejętność komunikowania się zarówno z osobami nietechnicznymi jak i z technicznymi to jest bardzo duży problem. Szczególnie jeśli chodzi o wyciąganie konkretnych, mierzalnych wymagań, które programiści mogą przełożyć na kod a potem przetestować. Z mojego doświadczenia najwięcej problemów sprawiają negatywnie ścieżki - co się ma stać kiedy coś nie działa, bo nad tym klient często w ogóle się nie zastanawia.

1

Trudna rola (teraz to się modniej nazywa "Product Owner"). Oprócz komunikacji, musisz być w stanie szybko zrozumieć problem wyciągając szczegóły od osób niekoniecznie super kumatych i komunikatywnych. Następnie kluczowe dla istoty tego problemu punkty spisać. Przygotować się na rozprawę z zespołem, bo okaże się, że to co spisałeś ma się nijak do tego czego oni potrzebują. Do tego potrzebny jest też wysoki poziom ogarniania rzeczywistości - panowanie nad wieloma rzeczami na raz, pilnowanie terminów. Umiejętności interpersonalne też są w cenie na tym stanowisku.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1