Unity - niskie zarobki

0
[BraVolt napisał(a)]

Ma taki pasjonat ukończone 18 lat? Ma. Więc może sam decydować czy chce pracować za lizaki.

No pewne, ze to jest legalne i pracodawcy nie grozi za to kara chłosty, ale warto rozpowszechniac informacje, jak jest w tej branzy, zeby pozniej nie bylo niemilych rozczarowan.

0

Bo to jest fun, ale jak sie robi amatorsko dla siebie :P

1

No właśnie, jaki "fun" ma człowiek skrupulatnie realizujący czyjeś projekty?
To tak jakby nie miał własnego zdania w tej dziedzinie...

1
Spine napisał(a):

No właśnie, jaki "fun" ma człowiek skrupulatnie realizujący czyjeś projekty?

To tak jakby nie miał własnego zdania w tej dziedzinie...

tylko w sumie co to ma do tematu? Niewiele to tlumaczy zjawisko poza tym, że jak jest fun i pasja to od razu znajdzie sie troche ludzi chcacych na tym żerowac.
Przy jakis low level linuxach też ludzie najchetniej chcieliby by ktos to utrzymywal za free.

Dlatego coraz czesciej pojawia sie marketing, że to jest ok pracowac 8-16 i że nie jest konieczne nauka po pracy tylko też inna czesc zycia.

Ostatecznie to i tak kazdy wybierze kase, bo pasja pasją ale w Europie pracujemy by żyć a nie na odwrot.

1
piotrpo napisał(a):

czasem coś zjeść, zaprosić dziewczynę, albo chociaż wykupić premium na PornHub'ie ¯_(ツ)_/¯

Nie sposób się nie zgodzić. Proste potrzeby życiowe wcześniej lub później biorą górę (nawet u największych pasjonatów).

2

Ano tak to jest, za dzieciaka świat wygląda inaczej, a później ponosi sie konsekwencje głupich decyzji.
To przykre, że człowiek musi decydować o swojej przyszłości, kiedy ma tak małe doświadczenie.
Później jest trudno zmienić technologię...

0

Hej, w biznesie też używają Unity i można lepiej zarobić, choć ciężej wyrwać ofertę na poziomie zarobków Javowca.

0
xtremer napisał(a):

Hej, w biznesie też używają Unity i można lepiej zarobić, choć ciężej wyrwać ofertę na poziomie zarobków Javowca.

Nie zauwazylem istotnych roznic w zarobkach w unity, w zaleznosci czy gamedev, czy bizdev.
Sam chyba wiecej przesiedzialem w bizdevie w unity.

4
renderme napisał(a):

Później jest trudno zmienić technologię...

No bez przesady. technologie w IT zmieniają się na tyle często, że jakoś tam doskonalić się trzeba cały czas, a zmienić technologię co kilka lat. Problem z Unity i dużą częścią innych frameworków do gier jest taki, że są dla programisty ślepą uliczką. Masa klikania, sporo wiedzy potrzebnej do ogarnięcia fizyki, grafiki 3D, shaderów, ale z drugiej strony .NET używany w Unity jest syfem, więc nawet jeżeli się zyskuje w tym doświadczenie, to nie jest ono przydatne w tworzeniu aplikacji sieciowych, podobnie zresztą jak duża część pozostałej wiedzy. Pewnie 90% programistów Java nawet nie wie czym jest shader, nie mówiąc już o jego napisaniu, bo zwyczajnie tego się w tworzeniu aplikacji webowych nie używa.
Patrząc na swoją tzw. karierę, najbardziej żałuję okresów, kiedy tkwiłem w "złotych klatkach", czyli zarabiałem nieźle, rozwój był nie możliwy, bądź w tej konkretnej gałęzi bezcelowy, ale siedziałem tak kilka lat, bo coś trzeba by zrobić i być może przez chwilę zarabiać troche mniej. Teraz staram się nie uzależniać od wysokiego poziomu zarobków, zawsze coś odłożyć i bardzo cynicznie podchodzić do "fajności projektu". Praca ma mi dać 2 rzeczy - kasę tu i teraz i kasę za jakiś czas, dzięki wzrostowi mojej wartości. Dodatkowo chcę być gotowy na znalezienie sobie roboty na rynku w dowolnym momencie, a możliwość wyboru oferty też bezpośrednio przekłada się na pozycję przy negocjowaniu stawki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1