Jakie są obszary gdzie można się trochę matematycznie pobawić w IT?

0

Cześć,
Moim skrytym marzeniem było zawsze robienie coś pomiędzy matematyką a programowaniem, niestety w całej mojej 8 letniej karierze byłam tylko klepaczem kodu i matematyki nie widziałam na oczy :(
Jako że długość życia statystycznie rośnie, to może jeszcze zdążę się czegoś nowego nauczyć i odnaleźć sens życia. Stąd też moje pytanie:

Jakie są obszary gdzie można się trochę matematycznie pobawić w IT?

Chciałabym żeby to była realna zabawa, nie że używam jakiejś gotowej biblioteki w pythonie implementującej gotowy algorytm. Żebym mogła gryzmolić na kartkach i potem przenosić pomysły do komputerka.

Będę wdzięczna za wskazanie przede wszystkim potencjalnych kierunków rozwoju, aczkolwiek rzeczy takie jak open source projekty z tego obszaru czy potencjalne miejsca pracy owszem mile widziane.

1

Jeśli chodzi o pracę to uczelnie, gdzie ludzie siedzą i klepią własny kod na większość analiz czy obliczeń. Poza tym z matmy korzysta się w badaniach rynku tylko tam trzeba się dobić do tej elity, która projektuje modele badań. W mniejszym stopniu aktuariusze w firmach ubezpieczeniowych - ale to już zależy od towarzystwa ubezpieczeniowego.

1

Firmy zajmujące się odwzorowywaniem rzeczywistości w 3D. SLAM, analiza chmur punktów.

0

Blockchain? Ostatnio na rozmowie, gość rzucał nazwami krzywych eliptycznych bo to przecież oczywiste jakie one mają właściwości. Projekt dotyczył budowania portfela i własnej waluty krypto, duzy nacisk na security

1

Gry, obliczenia na CUDA, symulacje w C++ i Qt.

0

Zasadniczo teoria kategorii to też matematyka - więc możesz po prostu zgłębić się w programowanie funkcyjne:
Zobacz ten relatywnie nowy projekt:
https://github.com/zio/zio-pr[...]ala/zio/prelude/package.scala

1

Możesz w Pythonie pisać skrypty do Blendera, a API blendera wcale nie upraszcza matematycznych problemów :]

Napisałem sobie np. skrypt do polygon offsetting i połączyłem te obliczenia z Armature w Pose Mode, żeby podczas animacji, outline obiektu zawsze miał stałą szerokość.
Albo napisałem skrypt do automatycznego kolorowania elementów GUI (panele, ramki itp.). Trzeba wykryć, jak zbudowany jest mesh i przypisać wierzchołkom odpowiednie kolory.

Jak będziesz pisać grę z pewnymi ograniczeniami (ja np. nie używam sprite'ów), to potrzeba użycia matmy sama przyjdzie.

0

Quantitative finance

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0