C++ czy C# ?

0

Hejka
W przyszłości chciałbym programować gry komputerowe. W związku z tym jakiego języka powinienem zacząć się uczyć. Przecież gry na systemy windows pisze się w c++ (tu także myślę o nauce takich bibliotek jak directX i opengl). Niemniej z drugiej strony mamy unity i język c#.
Pozdrawiam

1

C++ o wiele cięższy

1

C# plus Unity. Np. Wasteland 2 byl w tym pisany.

0

Gdybym umiał programować na takim poziomie https://www.youtube.com/channel/UCC7qpnId5RIQruKDJOt2exw - (c++). To czy ktoś by mnie zatrudnił albo podjął ze mną współpracę ?

0

Nie wiem za ile lat planujesz szukać pracy, ale żeby zostać programistą gier to dany język programowania musisz mieć w małym paluszku. Takie gry, które znajdują się na wrzuconej przez Ciebie playliscie to robi się po miesiącu solidnej nauki danego języka i jakiejś biblioteki (w tym przypadku SFML).

Poszukaj sobie na tej liście gier napisanych w c++:
https://github.com/leereilly/games#user-content-platform
, tutaj kod źródłowy jednej z nich: https://github.com/Unvanquished/Unvanquished

Unity i c# mają mniejszy próg wejścia, ale jest trudniej o znalezienie pracy. Np. Team17 robi trochę gier w unity. Z gier 3d, które powstały w unity to kojarzę: "The forest", "Rust".

1

Zależy gdzie chcesz pracować. W trójmieście głównie masz C# bo Unity, ale w Krakowie pewnie miałbyś większy wybór, i według tego bym decydował.

7

A ja powiem tak, jak marzysz o pracy przy grach komputerowych, to zastanów się, czy kariera programisty jest najlepszym rozwiązaniem do tego celu.
Jeśli pisanie kodu cię "jara" to jak najbardziej, ale jeśli nie, to zastanów się czy jakiś inna umiejętność nie będzie lepiej pasować.

W tym celu weź parę ulubionych gier, lub takich przy których chciałbyś pracować, i dokładnie przeczytaj "napisy końcowe" (closing credits) - listę autorów i co robili.

Programiści są niezbędni do stworzenia gry, ale obecnie dla większości dużych produktów stanowią mniejszość pracowników podczas produkcji gier.
Czasami są wręcz najmniej liczni w porównaniu do innych profesji.

3

Właśnie musisz sobie zadać pytanie co chciałbyś robić i co Ci się najbardziej podoba w gamedevie, bo to bardzo szeroka działka szczególnie jeśli chodzi o dzisiejsze gry AAA. Ja też się tym interesowałem swego czasu i odkryłem, że najbardziej kręciło mnie zawsze wymyślanie fabuły, dialogów i ogólnie questów, albo mechaniki. Czyli nie od strony programistycznej, ale jako taki scenarzysta, albo level designer.
Programiści w gamedevie głównie siedzą nad silnikiem graficznym oraz nad skryptami, robieniem clienta, komunikacji z serwerem jeśli chodzi o jakieś rozgrywki online itd

2

Podstawowe pytanie jest takie czy w ogóle liznąłeś już trochę programowania, wiesz "z czym to się je"? Bo tak naprawdę sprawa sprowadza się do tego czy chcesz programować. Wtedy w ogóle możesz myśleć o tym co konkretnie chciałbyś programować. Wiele osób (szczególnie nastolatków) myśli że chcą tworzyć gry, skupiają się na efekcie końcowym (czyli gotowej grze) a nie na samym procesie. Jak już ktoś wcześniej wspomniał jest wiele innych dziedzin związanych z grami, nie tylko programowanie. Programiści tworzący gry to przede wszystkim pasjonaci programowania, a nie grania w gry. Więc jeśli Twoja chęć jest podyktowana tym że lubisz gry to przede wszystkim zweryfikuj czy na pewno chcesz programować. Innymi słowy- zobacz na czym programowanie polega. Język tutaj nie ma znaczenia, nad tym będziesz mógł się zastanawiać kiedy już będziesz pewny że samo programowanie Ci się podoba.

3

Silniki gier są pisane w C++, funkcjonalność w jakimś języku skryptowo-automatyzacyjnym, pisanie questów wymaga wyłącznie znajomości Worda. A 80% kasy i tak idzie na arty - aktorów motion capture, nagrywanie mowy, mapę świata, projekty postaci, rysowanie tekstur, marketing i support.

Kerbal Space Program to engine Unity (C++) i funkcjonalność w C#.
The Witcher 3 to REDEngine (C++), a funkcjonalność w "WitcherScript", takim ich własnym wynalazku.

No i musisz zrozumieć, co tak naprawdę chcesz robić. Prawdziwa game-masterka jest w skryptach, ale tego to prawie każdy może się nauczyć, sztuką jest zaproponować coś grywalnego a nie być dobrym programistą. Programistyczne wyzwania są w silnikach, ale to praca nudna i nie mająca wiele wspólnego z treścią gry.

Ja tylko czuję się w obowiązku cie ostrzec, że branża gamingowa to najgorzej płatna cześć informatyki. Cała jest zawalona dzieciakami gotowymi pracować za same creditsy. Afaik Ubisoft ostatnio szukał ludzi oskrtyptowujących Unity do Odessy na Ukrainie - pewnie dlatego, że to najtańsze miejsce, jaki udało mu się znaleźć.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1