Service Desk - ścieżki rozwoju

0

Witam :)

Niebawem rozpoczynam pracę jako Junior Service Desk Supporter w jednym z centrów SSC. Będzie to moja pierwsza praca po studiach licencjackich (kierunek informatycznopodobny, że tak powiem) i nie ukrywam, że traktuję to jako pracę tak początek i jednocześnie zastanawiam się nad ścieżkami rozwoju po pracy w dziale Service Desk. Wiem na pewno, że w pracy przyjdzie mi pracować z narzędziami ServiceNow i Office 365 (wliczając w to np. SharePointa) i w metodologii ITIL, więc może coś bliżej związanego z ServiceNow? Chociaż to wymagałoby podszkolenia się w JavaScripcie, a programowanie nie specjalnie mnie kręci, nawet pomimo tego, że z programowania na studiach miałem dobre stopnie. W takim razie może praca jako konsultant wdrożeniowy Office 365? Wiem, że są firmy co jakiś czas szukające takich konsultantów. Ewentualnie pozostaje praca w takich obszarach jak Zarządzanie Zmianą lub Zarządzanie Incydentami itd.

A może znacie jakieś zupełnie alternatywne ścieżki rozwoju po pracy w Service Desk? :)

Pozdrawiam

0

Service Desk to za bardzo rozwojowy nie jest. Jest dość dobry na wejście w świat IT szczególnie jeżeli mamy aspiracje na administratora sieci, z mojej opinii. Duża część osób odpuszcza, bo jak wiadomo monotonia tego stanowiska to największy minus. Inwestuj czas tylko w to co Cię nie nudzi.

0
jiras napisał(a):

Service Desk to za bardzo rozwojowy nie jest. Jest dość dobry na wejście w świat IT szczególnie jeżeli mamy aspiracje na administratora sieci, z mojej opinii. Duża część osób odpuszcza, bo jak wiadomo monotonia tego stanowiska to największy minus. Inwestuj czas tylko w to co Cię nie nudzi.

Tier 1 -> Tier 2 -> Tier 3 -> Tech Lead -> Ops Manager -> itd to jest brak rozwoju? xD

OP: To już zależy co chcesz robić, pojawiają się stanowiska na kogoś kto właśnie ogarnia systemy ticketowe takie jak ServiceNow.
Jak bardziej Cię interesuje menadżerka to incident/change manager do tego najczęściej musisz mieć certyfikat ITILa na w miarę wysokim poziomie (szczególnie gdy masz powiedziane że będziesz pracował w ITILu). Operations Manager, ale to często osoba też mocno techniczna gdy taki incydent manager ogarnia raczej same podstawy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1