Wątek przeniesiony 2020-11-08 23:37 z Kariera przez cerrato.

Glovo Warszawa

1

Cześć,
Czy ma ktoś doświadczenia z firmą Glovo? Jak wygląda rekrutacja, jak się pracuje itd.? Firma jest obecna od niedawna w PL i mało jest informacji w internecie.

0

Podbijam pytanie

10

Jak masz swój rower to wychodzi całkiem spoko stawka godzinowa

2
Exmotion napisał(a):

całkiem spoko stawka godzinowa

W W-wie robią outsourcing dla Biedronki

1
BraVolt napisał(a):
Exmotion napisał(a):

całkiem spoko stawka godzinowa

W W-wie robią outsourcing dla Biedronki

W Krakowie też tylko weź wieź taką zgrzewkę wody w tym plecaczku strasznie ciężko :/

0
draz94 napisał(a):

Podbijam pytanie

Jakie stanowisko Ciebie interesuje?

3

Oczywiście moje pytanie inicjujące ten wątek dotyczyło stanowiska programisty 😅. Jako, że udało mi się przejść proces rekrutacji i zdecydowałem się na pracę w Glovo to po paru miesiącach mogę się wypowiedzieć 🙂.

Rekrutacja: moim zdaniem trudna, w sumie cztery etapy: rozmowa przez telefon z kilkoma pytaniami technicznymi (tak, aby odstrzelić osoby, które w ogóle nie mają wiedzy), częściowo po angielsku. Drugi etap rozmowa techniczna ok. godziny na różne tematy, duży nacisk na mikroserwisy, bazy danych sql/nosql itp. Trzeci etap to zadanie codility online. Czwarty etap to dzień on-site, aktualnie ze względu na COVID tylko zdalnie, cztery sesje na różne tematy np. live coding, application architecture. Moim zdaniem przejście rekrutacji nie należy do najłatwiejszych. Angielski wymagany przynajmniej w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację, etapy 2 i 4 są po angielsku w całości.

Praca w Glovo:
Plusy:

  • międzynarodowe środowisko, można podszlifować angielski, poznać ludzi z całego świata
  • możliwość zatrudnienia UoP lub współpraca B2B
  • stawki na prawdę spoko, konkurencyjne
  • Back to school Fridays - pół dnia w piątek na rozwój, np. kursy na Oreilly
  • duży nacisk na rozwój pracownika
  • sporo benefitów
  • flexible working hours
  • transparentność, co tygodniowe spotkania całego Glovo z prezentacją wyników firmy, przekazywania informacji dotyczących wszystkich pracowników, nowych ficzerów wydawanych w nadchodzącym tygodniu. Co jakiś czas sesje z możliwością zadania dowolnego pytania do zarządu. Dla mnie to mega plus, buduje to dobre relacje i zaciera granicę między my-pracownicy i oni-zarząd.
  • skala działania, operowanie w tylu krajach to wyzwanie skalowalności systemu, optymalizacji itd. Trzeba pamiętać, że dla kurierów Glovo stanowi źródło dochodów i system musi działać nonstop.
  • ciekawe projekty, na pewno zależy do jakiego zespołu się trafi, ale widać, że ktoś z tego korzysta i robi się to dla prawdziwych użytkowników, a nie robimy projekt, bo mamy dofinansowanie, a po skończeniu zakopiemy, bo tak na prawdę to nikt tego nie potrzebuje.
  • inclusion policy, w Glovo jest mile widziany każdy, bez względu na płeć, wyznanie, poglądy polityczne, orientację itd. i w mojej opinii nie są to tylko puste slogany i tęczowe grafiki, ale na prawdę dobrze to funkcjonuje w firmie

Minusy:

  • w Glovo panuje kultura spotkań, bywają tygodnie, gdzie na prawdę jest sporo, przez co zmniejsza się czas na robienie roboty. W większości jednak są to ważne spotkania i w większości obecność opcjonalna
  • Glovo ma siedzibę w Hiszpanii i mimo braku różnicy czasowej względem Polski jest różnica w godzinach pracy. W Hiszpanii pracują do godziny 17-18, więc często spotkania są planowane np. na godzinę 16 lub 17. Może to komuś przeszkadzać, natomiast tak jak pisałem nie są one obowiązkowe, ale warto na nich być.

Ogólnie: zdecydowanie polecam, w moim przypadku uważam, że była to dobra decyzja i duży krok do przodu w rozwoju jako programista. Glovo podkreśla, że chce, aby praca tutaj była wymarzoną pracą życia i do tej pory na prawdę nie mam na co narzekać, wiadomości na linkedinie od rekruterów nawet nie otwieram 😉wymienione minusy to sprawy do zaakceptowania. Jeżeli masz jakieś pytania to pisz priv 🙂

0

Kiedyś widełki były podane w ogłoszeniu, ale i tak były tak szerokie, że ciężko było coś wywnioskować, teraz widzę, że już tego nie zamieszczają. W Glovo jest kilka poziomów, na który można zostać zakwalifikowanym i zarobki zależą właśnie od tego poziomu. Myślę, że najlepiej byłoby porozmawiać o tym z rekruterem, w trakcie pierwszej rozmowy jest poruszany temat wynagrodzenia. Mi nie zostały podane widełki na dany poziom, ale miałem szansę zapytać się, czy satysfakcjonująca mnie stawka mieści się w widełkach.

1

Masło maślane, maślane masło

2
nulltodev napisał(a):

Plusy:

  • międzynarodowe środowisko, można podszlifować angielski, poznać ludzi z całego świata
  • możliwość zatrudnienia UoP lub współpraca B2B
  • stawki na prawdę spoko, konkurencyjne
  • flexible working hours
  • skala działania, operowanie w tylu krajach to wyzwanie skalowalności systemu, optymalizacji itd. Trzeba pamiętać, że dla kurierów Glovo stanowi źródło dochodów i system musi działać nonstop.
  • ciekawe projekty, na pewno zależy do jakiego zespołu się trafi, ale widać, że ktoś z tego korzysta i robi się to dla prawdziwych użytkowników, a nie robimy projekt, bo mamy dofinansowanie, a po skończeniu zakopiemy, bo tak na prawdę to nikt tego nie potrzebuje.
  • inclusion policy, w Glovo jest mile widziany każdy, bez względu na płeć, wyznanie, poglądy polityczne, orientację itd. i w mojej opinii nie są to tylko puste slogany i tęczowe grafiki, ale na prawdę dobrze to funkcjonuje w firmie

Minusy:

  • w Glovo panuje kultura spotkań, bywają tygodnie, gdzie na prawdę jest sporo, przez co zmniejsza się czas na robienie roboty. W większości jednak są to ważne spotkania i w większości obecność opcjonalna

Te rzeczy można przypisać do dowolnego korpo xd

2

To ja zadam jeszcze jedno ważne pytanie lub dwa:

  1. Czy jest on-call? Jeżeli tak to w jakim wymiarze godzin i czy płatny extra?
  2. Czy dużo jest spotkań w późnych godzinach (koniec spotkania > 18:00)?
    Niestety są to częste "mankamenty" mikro-serwisowych, nowoczesnych startup'ów z międzynarodową załogą (no chyba że to Indie, wtedy hindusi cierpią...)
1

@0xmarcin:

  1. On-call jest, dla chętnych, płatne ekstra.
  2. Po 18 zdarzały się, ale bardzo rzadko.
1

@nulltodev: mam 2 pytania:

  1. Jaki % stanowią projekty w Kotlinie w porównaniu do Javy?
  2. Czy praktykujecie tam coś takiego jak "job trial"?
    Nie pytam tylko o Warszawe.
0

Widzę że aplikacja się fajnie rozwija. Jak tam opinie na ten moment po 2 latach? @nulltodev

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1