Pytania z interview Helpdesk IT

0

Pytania z rozmów kwalifikacyjnych na pierwszą, drugą linie wsparcia. Oczywiście możliwości jest ogrom, google’a przewertowałem. Może jest tu jakaś osoba techniczna, która przeprowadza takie rozmowy i ma jakieś pytania na zagięcie potencjalnego pracownika?

0
  1. Pytania jak się zachowasz w danej sytuacji - nie zawsze chodzi o samo rozwiązanie, ale sposób radzenia sobie:
  • Dostał pan zadanie, które można zrobić na dwa sposoby? Co pan robi?
  • Dostał pan zadanie. Od czego pan zacznie realizację?
  • O co pan spyta kolegów z zespołu jeśli dokumentacji nic pan nie znajdzie?
  1. Pytania o zastane systemy i problemy:
  • Program się nie uruchamia. Od czego zacznie pan szukanie przyczyny?
  • Gdzie znaleźć logi systemowe?
  • Gdzie znaleźć logi programu X?

Do tego w zależności od firmy i działu, możesz dostać pytania o skrypty w Bash i Perl albo wyrażenia regularne. Np. masz napisać skrypt, który zagreguje następujące po sobie nieudane logowania użytkownika. Niby proste, ale tu techniczni lubią sprawdzić co miś wymyśli. Nie powie ci od razu, że każdego dnia masz 800 MB logów i 200 użytkowników, którzy mogą się logować. Możesz napisać wyrażenie regularne, ale będzie ono strasznie zamulać. Przyczyna? Np.

my $failedLogon =~ m/user.*failed/i

Kropka- gwiazdka? A czemu operator zachłanny? A czemu operator i?
W takiej pracy trzeba wykazać się dociekliwością, zaradnością i cierpliwością. Komunikacja też nie jest bez znaczenia. Czasem jest tak, że każdy w zespole ma przydzielone zadania. Ty, chcąc pomocy, musisz opisać koledze zadanie, żeby ci pomógł. Żeby oszczędzić mu czas, najlepiej daj mu wszystkie informacje, które masz. W innym przypadku lepiej, żeby sam sobie wziął te zadanie a Ty się nie wtrącaj.

1

Adresy IP, podsieci, virtual network, pytanie o huby routery - coś z tego na 100% będzie.

2

Czy potrafisz znalezc odpowiedz w podreczniku, a jesli jej nie ma, to przeslac pytanie do kolejnego poxiomu wsparcia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1