Jak znaleźć dobrą pracę łączącą C++ oraz C#, C++/CLI.

0

Witam ponownie wszystkich.
Powiedzcie mi, czy ciężko znaleźć pracę łącząc programowanie w dwóch językach naraz, mam na myśli C++ oraz C#, C++/CLI. Mam na myśli stanowisko gdzie w C# mógłbym stosować wskaźniki i "bawić" się kodem niezarządzanym przez środowisko uruchomieni owe. Nie wiem dokładnie w jakie branże uderzać, aby zapewniłby by mi przedstawione możliwości rozwoju. Jakieś propozycje ? Szukałem ofert pracy, ale praktycznie wszystkie (większość) mają wymóg jednego języka i technologii w nim związanych.

5

Bardzo rzadko widzę coś takiego. Głównie dlatego, że jeden zespół jest odpowiedzialny za określony zakres prac. Sam pracowałem w zespole z Java i C++, ale takich widzę mało w ogłoszeniach. Odnośnie samego C++, to można szukać u producentów urządzeń: Samsung, Ericsson, Motorola.

4

Ja myślałem zawsze, że C# powstał po to, żeby nie musieć używać wskaźników i ten taki niezarządzany kod to taki trochę wymysł? Jak ktoś chce się bawić wskaźnikami to C++ jak nie to C# chyba że coś ma być multiplafrom to Java. Szczerze, nie znam firmy, która używa C# niezarządzany. W telekomunikacji to z reguły C i C++ ze względu na wydajność.

4

Mi przychodzi na myśl tylko gamedev. Całe SDK Xboxa jest oparte o C++/CLI - więc tam to znajdziesz. Silniki zazwyczaj są pisane w C++ a gameplay to głównie C++ oraz jakieś języki skryptowe czasem (poza Unity, w którym pisze się w C#). Natomiast toole pisze się głównie w C# (a przynajmniej ja się z tym spotkałem).

Tylko tutaj mała uwaga, raczej wątpię, żebyś był od tooli, silnika i gameplayu naraz.
Ogólnie zestawy technologii w zależności od specjalizacji:

  • silnik na PC i konsole (własny oczywiście) - C++ oraz C++/CLI
  • gameplay: C++ lub C# oraz skryptowe np. lua, python
  • toole: C# i być może trochę C++

btw. Jeśli trafisz do firmy, gdzie robią w Unity, to będziesz najprawdopodobniej pisał tylko gameplay w C#. Natomiast jeśli trafisz do firmy, gdzie używają UE4 to najprawdopodobniej będziesz pisać w C++ oraz klikać blueprinty. Najlepiej iść do firmy, która ma własny silnik, ewentualnie własny fork UE4, nad którym pracują.

3

Wbrew literce 'C' z C# nie jest najbliżej do C++ a do Javy. Początkowa wersja dotnetu zresztą nazywała się J#, ale sądy/prawnicy zabronili.
Mam podręcznik C# ze stajni MS, jest tylko jedno niewinne porównanie z Javą, i dziesiątki niepotrzebnych profesjonaliście porównań do C++

Aha, C++/CLI to kaleka odstawiona na boczny tor.
https://4programmers.net/Forum/C_i_.NET/196733-o_naduzywaniu_c++cli

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1