Od pielęgniarki do frontend-owca

25

Słowem wstępu: @inner_silence przebranżawia się pod moim okiem z pielegniarki na Frontendowca. Mamy razem dwojke dzieciakow (Emilia, Aleksander) przez co zarzadzanie czasem jest dosc trudne.

GH: https://github.com/innersilence67

Opisze tutaj jak wszystko się potoczyło, gdzie @inner_silence jest i jakie sa plany na przyszłość.

Gdy było lato w 2018 kiedyś sobie lużno gadaliśmy jak widzimy swoją przyszłość. Po rozmowie doszliśmy do wniosku, że pielenigarka to

  • za dużo odpowiedzialności
  • nieregularne godziny pracy
  • mocno stresująca
  • zawsze brakuje czasu

Zawsze Dorotę ciągnęło do bardziej artystycznych czynności. Zaproponowałem więc, że może cos z Designem (UI / UX) albo Frontend. W ogóle skąd pomysł, że pielenigarka przebranżowi się na "nerda"?
@inner_silence jest niesamowita w szukaniu informacji. Uważam, że jest w tym lepsza ode mnie. Do tego lubi spedzać czas na komputerze, może niekoniecznie za biurkem, ale za komputerem dość często ją widywałem w przeszłości

Jako, że mam trochę doświadczenia w branży, zrobiłem plan do wykonania, by móc zacząć pracować jako stazysta/junior frontend developer.

  • Nauczyć sie HTMLa
  • Nauczyc się CSSa
  • Nauczyć się podstawowych narzędzi (Git, VSCode)
  • Nauczyc się Javascriptu
  • Nauczyć się jakiegoś frameworka (celujemy w Angular'a)

Pamietajcie, że to nie jest nauka codzienna ;) wiec nie wyciagnac co ile trwało, bo w tym przypadku to nie ma zadnego odniesienia

1) Przez pierwszy miesiąc byly podstawy z HTMLem i zapoznaniem się ze srodowiskiem. Takze konsola w Chromie (Pazdziernik)
1.1) Do tego jakies proste cwiczenia, które imitują prawdziwy projekt
2) Kolejne dwa miesiące (do grudnia) CSS
2.1) Tutaj napisanie jednej strony do prawdziwego projektu. Wyszło wszystko ładnie. Code review nie posiadał tak dużo uwag
3) W nowym roku (a dokladnie od lutego) zaczelismy javascript + zastanawialismy sie nad projektem, który połączy wszystkie 5 technologii/narzędzi
4) ciąża + inne aktywności mocno zabrały czas
5) W kwietniu podstawy Javascriptu zostały ogarnietę. Jednak czysta teoria weszła okiem a wyszła uchem. Trzeba nad realnym projektem posiedziec by się utrwaliło
6) W maju. Projekt graficzny (każdej strony) został wykonany przez @inner_silence juz wie czego chce i co chce projektować. Jest kilka stron wraz z panelem admina
7) Czerwiec. Wracamy do projektu. Strona już zaczyna pomalutku wyglądać, ale dość długi czas przerwy sprawia to, że trzeba sobie poprzypominać co z czym się jadło

Przyszłość:

8) Skończyć panel admina. (jako HTML i CSS)
9) Podpiąć Angulara
10) Ogarnąć czym są requesty
11) Ogarnąć Angulara
12) Skończyc resztę stron (koniec wrzesiena-pazdziernika 2019)

Moje spostrzeżenia:

  • Myślałem ze przy javascriptcie sie podda. Sama stwierdziła, ze jest nie jest to trudne, ale inne (ja pamietam jak zaczalem programowac, ze bylo dla mnie to dosc trudne do zrozumienia :D)
  • Mimo roznych innych przeszkadzaczy jestemy nadal w planie w ktorym zalozylismy
  • Dla chcacego nic trudnego. Nawet jak nie masz technicznego wyksztalcenia, ale masz jakieś pojęcie o komputerach to ja nie widze zadnych przeszkód
  • Jak sie uczysz i masz kogos kto juz to zna. Nauka idzie duzo szybciej (Dorota jak sie na czyms zatrzyma, to w 95% znam odpowiedz z glowy)

Jestem dumny z mojego ucznia :)

8

Myślałem ze przy javascriptcie sie podda. Sama stwierdziła, ze jest nie jest to trudne, ale inne (ja pamietam jak zaczalem programowac, ze bylo dla mnie to dosc trudne do zrozumienia :D)

Szacun dla uczennicy. Ja mam z programowaniem (w różnych wariantach i technologiach) do czynienia z dobre 20 lat, niedawno zacząłem się uczyć Fluttera i ogólnie androidowych tematów. I powiem szczerze - bardzo często miałem ochotę gryźć klawiaturę i monitor. Dopiero to doświadczenie mi uświadomiło, jak to jest czuć całkowitą bezradność, zrozumiałem częściowo to, co czują ludzie, którzy zakładają wątki na forum i pytają o oczywiste (dla mnie) rzeczy. W każdym razie - trzymam kciuki, dacie radę :)

A co do strony o której wspominasz i którą robicie - mógłbyś chociaż parę screenów wrzucić, czy jakiś link podać.

3

Pełen szacun :) niektórym (narzekającym i wspominającym co piwo o zmianie pracy na IT), mimo samotnego mieszkania, braku rodziny i pełnego zdrowia ciężko poświęcić na "zmiany" godzinę tygodniowo :D Także trzymam kciuki i czekam na projekcik ;)

4
fasadin napisał(a):
  • Myślałem ze przy javascriptcie sie podda. Sama stwierdziła, ze jest nie jest to trudne, ale inne (ja pamietam jak zaczalem programowac, ze bylo dla mnie to dosc trudne do zrozumienia :D)

Dla mnie zawsze trudniejszy był CSS.

1

Super, gratuluje :)

Swoją drogą skoro celem końcowym jest angular to nie lepiej było iść od razu w typescript?

12
LukeJL napisał(a):
fasadin napisał(a):
  • Myślałem ze przy javascriptcie sie podda. Sama stwierdziła, ze jest nie jest to trudne, ale inne (ja pamietam jak zaczalem programowac, ze bylo dla mnie to dosc trudne do zrozumienia :D)

Dla mnie zawsze trudniejszy był CSS.

title
title

3

Dobrze jest :)
Myślę, że tutaj nie ma co za dużo bawić się w html/css, jakieś panele admina, tylko przejść do sosu, czyli konkretne funkcjonalności (pokolorować tak, czy siak to zawsze można, czy użyć gotowca).
Cisnąć js,ts, angulara, spa, rest api, postman i jechanes na ostro.
Jest w necie np. "Learn Angular 6 in 60 Minutes - Free Beginners Crash Course" oblecieć kilka razu dla ogarnięcia tematu.

1
czysteskarpety napisał(a):

Jest w necie np. "Learn Angular 6 in 60 Minutes - Free Beginners Crash Course" oblecieć kilka razu dla ogarnięcia tematu.

Skasuj to zanim "szkoły programowania" to podłapią i będą w ramach kursu puszczać ten filmik. Zamiast 200h nauki, będzie 1h oglądania. Koszt 10k. Profit :)

0

MSPANC

Ten sam autor:
Learn Angular 6 in 60 Minutes - Free Beginners Crash Course
Learn Angular 7 in 50 Minutes - A Free Beginner's Crash Courser

Angular
Stable release: 8.0.0 / 28 May 2019; 10 days ago

Kursu 8-ki autor 7-ki i 6-ki jeszcze nie ma, ale pewnie niedługo będzie i dostanie tytuł
Learn Angular 8 in 40 Minutes - A Free Beginner's Crash Courser

0

Takie kursy są najlepsze, żeby "zakuć" składnię i układ plików, nie widzę problemu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0