Wykonywanie taska w pracy przez znacznie dłuższy okres czasu niż czas na jaki został wyceniony

0

Chciałem was spytać jak inni ludzie mogą patrzeć na to, że np. jakaś osoba wykonuje swoje zadanie 2 lub 3 razy dłużej od tego czasu na który te zadanie zostało wycenione? Dodam, że jestem w chwili obecnej jeszcze juniorem i od 3 miesięcy jestem na nowym projekcie.

Zdarzyło mi się ostatnio coś takiego, że task który był wyceniony na 3 dni robocze ostatecznie zajął mi jakieś 7-8 dni. Wynikało to z tego, że po wrzuceniu tego na testy pojawiło się kilka bugów. Aby naprawić niektóre bugi musiałem zmienić sposób rozwiązania mojego taska, ponieważ inaczej się nie dało naprawić niektórych bugów. Czyli reasumując tak długi czas wykonywania tego taska był spowodowany tym, że zastosowałem złe rozwiązanie przy wykonywaniu tego zadania. Ostatecznie wszystko skończyło się pozytywnie i feature, który zaimplementowałem trafił na proda.

Jak byście do tego podeszli?

1

Że tak zapytam - a robi ktoś inspekcje twojego kodu?
Druga sprawa - każdy ma prawo się pomylić, tym bardziej junior.
A wyceny to temat rzeka. Cały czas informatyka to dziedzina nowa, gdzie wiele rzeczy jest nieustandaryzowanych i wielu rzeczy jeszcze nie wiadomo. Nie mamy paru tysięcy lat doświadczenia jak budowlańcy ;)

0

Nie zawsze wiadomo, kto będzie robił danego taska, więc przy wycenie powinno się uwzględnić osoby, które nie znają dobrze projektu. Poza tym wyceny nie są czymś, czego trzeba się trzymać bez względu na wszystko. Ja sam myślałem, że jeśli nie zmieszczę się w wycenie, to muszę nadrabiać w domu, ale teraz widzę, że nikt nie ma pretensji po przekroczeniu czasu i nawet seniorom nierzadko się to zdarza z różnych powodów. Oczywiście przekroczenie czasu o 2-3 razy oznacza, że coś mogło pójść nie tak podczas wyceniania, ale raczej nikt nie będzie za to karał juniora.

1

Cóż, pracownik wykonuje polecenia z należytą starannością, a nie gwarancją sukcesu, tym bardziej junior. Na umowie b2b to nie wiem, rożnie może być.

1

Aha, jeśli poświęciłeś powiedzmy 3/4 czasu przeznaczonego na zadanie i wiesz, że nie zdążysz to zgłaszaj to do swojego lidera, kierownika czy kogo tam masz. Wtedy można podjąć jakieś działania naprawcze. Przekroczenie deadline z zadaniem rozgrzebanym w połowie nikogo nie uszczęśliwi.

1

Taka specyfika tej pracy, czasem trafisz w estymatę, czasem nie. Nie ma się co przejmować. Jeśli masz tam ogarniętych ludzi to zrozumieją dlaczego tak wyszło. Jedyne co, jak na czymś serio utkniesz to warto kogoś zapytać o radę, bo to często bardzo przyśpiesza.

Btw, to trochę pokazuje bezsens estymowania/wyceniania taska w oderwaniu od tego kto go potem będzie wykonywał

1

pare dni... ja rok temu robiłem moduł wyceniony na 160h a zajął prawie ponad 1000h :D Ktoś przebije moje przebicie? :D

0

@mr_jaro: Usuwanie cookie (ustawianie expiry date na wczoraj) po wylogowaniu. Task powinien zająć pół godziny. Gość robił 2 tygodnie, także w nadgodzinach i w weekendy. Ostatecznie i tak nie skończył, ale niestety poszedł na urlop i ktoś to zrobił od nowa za niego, więc nie wiadomo ile ostatecznie by mu to zajęło. Ale Ciebie przebił. :P

0

@somekind: nożesz... tylko, że ten task, rzeczywiście powinien zająć pół godziny a mój gdyby ktoś dający mi dokumentacje przemyślał wszystkie przypadki to by się nawet estymacji nie podjął.

0

Ostatnio gościu przerzucał stronę z testowego na produkcję i coś odwalił (chyba nie przeniósł prawidłowo bazy) i wszystkie url prócz strony głównej odwoływały się do url testowego, po jego likwidacji praktycznie całą strona klienta znikła :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1