Witam.
Chciałem zapytać o jedną rzecz w związku z tym, że planuję wypuścić bibliotekę która będzie oparta o kilka innych bibliotek.
Planuję napisać bibliotekę która będzie oparta o następujące biblioteki:

-> SFML (Licencja - https://www.sfml-dev.org/license.php , zlib/libpng License, "as-is")
-> cURL (NIE libCURL, tylko cURL, as-is - https://curl.haxx.se/docs/copyright.html)
-> Niektóre moduły z boost, a także skompilowane z source - boost_filesystem i boost_system (as-is - https://www.boost.org/users/license.html)

a także biblioteki na których jest oparty SFML:
-> FLAC i ogg (Licencja - https://xiph.org/flac/license.html, Licencja BSD 3)
-> freetype (Licencja GPL albo FTL - https://git.savannah.gnu.org/[...]eetype2.git/tree/docs/FTL.TXT)
-> libjpeg (Public Domain)
-> openal32 (Tutaj do końca nie wiem, ale chyba LGPL)
-> vorbis (Licencja BSD 3)

Być może chciałbym też uwzględnić jakąś bibliotekę która dodaje fizykę, np Box2D, albo napisać samemu silnik do fizyki klasycznej (kolizje, polygony itp.)
-> Box2D (as-is z tego co widzę)

Czy zakładając, że ta biblioteka będzie oparta o te external biblioteki, to czy:

  1. Mogę wykorzystać te wszystkie biblioteki żeby połączyć je w jedną bibliotekę w celu napisania o nie wszystkie swojego własnego komercyjnego projektu gry? (wiem że chyba z tych co wymieniłem praktycznie umożliwiają coś takiego)
  2. Czy jak udostępnie tą bibliotekę na githubie, a także zrobie swoją własną stronę dla tej biblioteki, to czy mogę zbierać dotacje (darowizny) z tej biblioteki na rozwój tej biblioteki, jeżeli jest oparta o te zestawienie bibliotek które wylistowałem. Czy darowizny na rozwój tej biblioteki można traktować jako zkomercjalizowanie w tym przypadku w znaczeniu tych licencji?

Oczywiście chciałbym naznaczyć, że o autorach bibliotek na podstawie której napisałbym własną bibliotekę wspomnę, że są autorami tych sub-elementów

A także to, że ta biblioteka będzie na jakiejś formie licencji, prawdopodobnie również as-is albo którejkolwiek open-sourcowej

Pytam, dlatego że do końca nie wiem jak to wygląda, a nie chcę złamać praw autorskich