Przekwalifikowanie z Javy na GameDev

0

W pracy aktualnie programuję w Javie, a konkretnie jestem Android developerem. Praca jest dosyć interesująca, bo zajmujemy się różnymi projektami, ale pociąga mnie bardziej tworzenie gier komputerowych. Chciałbym ogarnąć jakoś Unreal Engine, ale niestety nie mam dużo wolnego czasu, dużo pracuję a po pracy rodzina itp. Boję się, że w takich warunkach będę w stanie przerzucić się na game dev dopiero za parę lat...
Jak dokładnie wygląda takie przekwalifikowanie z raczej tradycyjnego programisty na tworzenie gier? Mam wrażenie, że w tym drugim przypadku jest sporo rzeczy do ogarnięcia nie związanych z samym programowaniem. Czy ktoś miał doświadczenia z podobną zmianą i może dać jakieś rady, powiedzieć czy rzeczywiście wymaga to tak sporo czasu? A może sama ogólna umiejętność programowania na początek wystarczy?

0

Najwidoczniej przez przypadek założyłem temat w złym dziale. Miał znaleźć się w dziale Kariera. Proszę o przeniesienie

0

Z branżą gier kojarzone jest pojęcie "crunch time", a to jest równie duży problem w sytuacji posiadania rodziny co kwestia przerzucenia się.

1
Nieposkromiony Terrorysta napisał(a):

Jak dokładnie wygląda takie przekwalifikowanie z raczej tradycyjnego programisty na tworzenie gier? Mam wrażenie, że w tym drugim przypadku jest sporo rzeczy do ogarnięcia nie związanych z samym programowaniem. Czy ktoś miał doświadczenia z podobną zmianą i może dać jakieś rady, powiedzieć czy rzeczywiście wymaga to tak sporo czasu? A może sama ogólna umiejętność programowania na początek wystarczy?

Doświadczenie w nie-gamedevie może być przydatne, ale raczej nie jest kluczowe. Tzn. jeżeli teraz jesteś regularem, to raczej nie wejdziesz od razu na regulara w gamedevie, ale na juniora z potencjałem do szybkiego awansu już masz szansę.

Przede wszystkim musisz się sprecyzować, co konkretnie chcesz w tym gamedevie robić. Programista w branży gier to może być programista gameplayu, silnika czy grafiki i na każdym stanowisku będzie wymagany nieco inny skillset. Albo może chciałbyś aplikować na stanowisko nie-stricte programistyczne? W niektórych studiach również od designerów wymaga się umiejętności skryptowania. Niemniej dobre studia nie potrzebują ludzi od wszystkiego, tylko ludzi którzy dobrze znają jakąś konkretną dziedzine gamedevu, więc sam fakt że umiesz programować może nie wystarczyć, jeżeli nie wiesz co konkretnie chcesz programować.

Jak już się zdecydujesz, to zrób jakiś średnio-zaawansowany projekt (nie musi być komercyjny) w UE4 (który wbrew pozorom wcale nie jest taki trudny do nauczenia) czy innym silniku, przejrzyj oferty na Skillshocie i aplikuj.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1