Wrzucanie w koszty umowy dzieło a b2b

0

Witam, zarabia, 6000zl netto, w tym 500zl na zlecenie i 5500 na dzielo.

Według kalkulatorów, orientacyjnie koszt pracodawcy w tym przypadku to:
826,86zł + 6425,23zł = 7252,09zł

Żeby dostać tyle samo na czysto w b2b muszę wystawić fakturę na 8218.17 zł netto.

Czy ta prosta kalkulacja pozwala stwierdzić że pracodawca wyda na nas około 1000zł więcej ?
Czy pracodawca może nas wrzucić w koszty tylko jeżeli ma z nami umowę b2b ? W przypadku o dzieło i zlecenie nie jest to możliwe ?

Znajoma w bardzo podobnej sytuacji dostała propozycje w innej firmie przejscia na b2b i zostala zapewniona że nie dostanie podwyzki, ale jednoczesnie dali jej tyle, ze na czysto dostała to samo. Dlaczego im sie to oplacalo ? Przecież wydali więcej.

1
watpliwosci napisał(a):

Czy pracodawca może nas wrzucić w koszty tylko jeżeli ma z nami umowę b2b ? W przypadku o dzieło i zlecenie nie jest to możliwe ?

Każde wydatki na wynagrodzenia, nawet na umowie o pracę, pracodawca może sobie wliczyć w koszty.

0

więc dlaczego opłaca się pracodawcy zapłacić to 1200 na ZUS więcej żeby tylko miec pracownika na b2b ?

0

od śmieciówek też płaci zus

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1