Przechodzenie z korpo na szczeblu globalnym

Odpowiedz Nowy wątek
Inzynier Poliglota
2018-02-03 12:35
Inzynier Poliglota
0

bedzie troch rasistowsko :(, ale coz..

generalnie zalozmy, ze pracujecie w Amazon Polska, Google Polska, Microsoft Polska i macie dosc polskiego srodowiska pracy (cebula i te sprawy), oraz chcecie przejsc / przeneisc sie np do:
Amazon UK, Google NL, czy Mircosoft SUI.

czy takie ruchy zalatwia wie wewnetrznie aplikujac po prostu na stronie karier i mowiac wczesniej swojemu line manager, czy po prostu nalezy szukac firmy zewnetrznie czyli do konkurencji przechodzic, ale juz w innym kraju ?

ktos tak zorbil i sie udalo ?

Pozostało 580 znaków

NazwaUser
2018-02-03 12:48
NazwaUser
0

a nie latwiej sie zapytac w firmie czy istnieje taka możliwość i jak to ogarnąć? chyba tylko robisz przysługę ludziom na miejscu "od cebuli"

Pozostało 580 znaków

2018-02-03 12:50

Rejestracja: 10 lat temu

Ostatnio: 2 tygodnie temu

Lokalizacja: Redmond, WA

0

Wewnętrznie to szukasz teamu który Cie zatrudni przez stronę HR i w zależności od tego w którym korpo jesteś to powinieneś lub nie musisz powiedzieć managerowi. Najczesciej nie zaszkodzi powiedziec line managerowi ale sprawdzilbym najpierw co w internecie na ten temat mówią. Zewnętrznie nic bym nie mówił.

W jakim sensie Polska cebula? Nie pracowalem jako programista na Polskim rynku więc nie mam porównania, ale moim zdaniem w USA ludzie są podobni lub gorsi jak w Polsce tylko inaczej to okazują.


░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░█░

Pozostało 580 znaków

Zakręcony Pomidor
2018-02-11 01:35
Zakręcony Pomidor
0

wg .mnie aplikuj z zewnątrz. Wiekszość tych FIRMA Polska to tanie centra - outsourcing wew. I są traktowane z góry przez 'wielki' zachód. Na zachodzie jest mało ludzi do pracy wiec jak masz esnsowe doswiadczenie to Ciebie zatrudnią. Szególnie, że z polskimi zarobkami np 50Keuro na rok to duzo. Pamietaj jedną rzecz stałą w całym EU zach ( moze po za uk i irl) 50% (income tax + social security). Krzycz grubo i raczej kontrakt.

powodzenia!

Pozostało 580 znaków

Wygryw
2018-02-11 03:14
Wygryw
0

Jak dobrze, że lewaki same się eliminują z kraju :D

Powodzenia.

Pozostało 580 znaków

2018-02-11 03:48

Rejestracja: 2 lata temu

Ostatnio: 9 miesięcy temu

Lokalizacja: Warszawa

0
Wygryw napisał(a):

Jak dobrze, że lewaki same się eliminują z kraju :D

Lewak pracujący dla korpo, zgarniający zapewne gruby hajs, ale łaszczący się na jeszcze większy hajs za granicą, zamiast ze sztandarem w ręku walczyć w kraju o zasiłki socjalne i wyższą pensję minimalną? Kolega to chyba "lewaka" tylko w "Reżim TV" widział, nie podejrzewając przy okazji, że miłościwie nam panująca obecna władza również jest dość mocną czerwienią ubarwiona :-P


Pozostało 580 znaków

meh
2018-02-11 08:03
meh
0

W większych firmach są takie opcje, ale też zależy gdzie chcesz wybyć. Np do USA są specjalne wizy L1 i L2, które właśnie służą do przenoszenia kluczowych pracowników do pracy dla tej samej firmy na terenie stanów, ale musisz przynajmniej rok pracować na wysokim szczeblu żeby się kwalifikować lub miec "niezastępowalne" kwalifikacje.

Na terenie Europy, łatwiej może być po prostu zmienić pracę na inną i wskoczyć wysoko odrazu. Mi się tak udało do UK.

Zarobki 50k euro rocznie to już w Polsce przestają być kosmosem ;) 100k euro w góre.

Pozostało 580 znaków

2018-02-11 09:42

Rejestracja: 3 lata temu

Ostatnio: 1 dzień temu

0

Najłatwiej załatwic to wewętrznie aplikując przez stronę kariery.
Moje doswiadczenia z korpo mówią, że lokalny management raczej patrzy na to krzywo i nie wspiera. Może chodzi o wymienioną wyżej cebulę, a może po prostu traci pracownika - zespół staje się słabszy.

Pozostało 580 znaków

Szalony Ogrodnik
2018-02-11 10:18
Szalony Ogrodnik
0
Zakręcony Pomidor napisał(a):

Na zachodzie jest mało ludzi do pracy

Coś więcej na ten temat? Jakieś badania, statystyki wykazujące, że jest mało ludzi do poszczególnych prac?

Pozostało 580 znaków

Zakręcony Pomidor
2018-02-11 12:00
Zakręcony Pomidor
0
Szalony Ogrodnik napisał(a):
Zakręcony Pomidor napisał(a):

Na zachodzie jest mało ludzi do pracy

Coś więcej na ten temat? Jakieś badania, statystyki wykazujące, że jest mało ludzi do poszczególnych prac?

Gdzieś może są jakieś badania apropos samej ilosci programistow potrzebnych/dostępnych, poszukaj, często się słyszy ile zachód bedzie potrzebował programistów przy obecnych rozwoju. Natomiast jest niższe bezrobocie niz w PRL'bis (to na stronach jakis GUS'ow zachodnich znajdziesz) i też powinienieś znaleźć odsetek studentow kierunków technicznych i sćisłych do kierunków nie scisłych, nie technicznych.

Plus doswiadczenie życiowe polskich programistów, Weź pojedz np. do beligii do jakieś korporacji i zobacz ile % tam jest Belgów. Jakie kraje przysyłają CV'ki.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0