Wątek przeniesiony 2018-01-04 17:08 z Off-Topic przez furious programming.

B2B, jak to robicie

0

Mam pytanie, jak rozwiązujecie problemy z własą działanością. Co mam na myśli? Konkretnie chodzi mi o miejsce prowadzenia działalności, zwykle rejestrujecie je w domu/mieszkaniu.
Jak wygląda sprawa np: z ubezpieczeniem od ognia i włamań. Dużo wychodzi większe takie ubezpiecznie? Czy jeśli nie planuje odliczać niczego związanego z mieszkaniem/domem, to podnoszą mi wtedy podatek od nieruchomości? Słyszałem wiele różnych historii na ten temat
Jak jest z autem, jak wrzuce je w koszta i będę odliczać paliwo, to czy potem przy sprzedaży muszę także, rozliczyć vat?
Co generalnie rozliczacie?

2

Mieszkanie

Oczywiście nie musisz odliczać żadnych kosztów związanych z mieszkaniem. Możesz za to wydzielić sobie jakieś pomieszczenie na prowadzenie działalności. Załóżmy, że to pomieszczenie odpowiada 1/4 powierzchni mieszkania. Wówczas możesz sobie wrzucać w koszty 1/4 opłat mieszkaniowych. AFAIK nie podnosi to podatku od nieruchomości ponieważ większa cześć mieszkania nadal służy do celów mieszkaniowych, a nie do prowadzenia działalności.

Samochód

Po założeniu działalności, możesz swój samochód "wrzucić" z majątku prywatnego do majątku prywatno-firmowego. Oznacza to, że możesz odliczać 50% VAT (niestety) od paliwa, napraw itp. Przy sprzedaży nie musisz rozliczać VAT: po prostu "przenosisz" samochód z użytku firmowo-prywatnego na prywatny i sprzedajesz na umowę kupna sprzedaży. Wyjątkiem jest sytuacja, w której kupujesz samochód na fakturę VAT, odliczasz VAT od zakupu samochodu. Wówczas musisz go również sprzedać na fakturę VAT.

Generalnie temat samochodu w firmie jest nieco bardziej skomplikowany :) Ja liznąłem tylko trochę temat, ale przypadków kupna czy też sprzedaży może być wiele.

1

Miejsce dzialalnosci
Odradzam mieszkanie. Podajesz publicznie miejsce Twojego zamieszkania (widoczne w CEIDG), teoretycznie powinienes spelnic szereg wymogow odnosnie miejsca prowadzenia dzialalnosci gospodarczej. Tylko po co? Lepszym rozwiazaniem jest rejestracja firmy w Coworkingu lub najem adresu. Placisz 50 pln / miesiac za adres i masz spokoj...

Samochod

  1. Wprowadzasz auto do srodkow trwalych i amortyzujesz. Paliwo, naprawy, czesci wliczasz w koszty
  2. Bierzesz auto w leasing i pakujesz cala rate w koszty

Inne, popularne koszty

  1. Laptop, oprogramowanie, licencje, itp.
  2. Telefon + abonament
  3. Ksiazki, kursy online, itp.

Jako programista raczej trudno jest znalezc jakies wieksze koszty.

Pozdrawiam!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0