Praca na B2B

0

Witam,

Prawdopodobnie niedługo przejdę na umowę B2B z nową firmą, ponieważ rozmowa poszła spoko.
Czy ktoś obeznany/pracujący na B2B mógłby mi przedstawić aspekty, które trzeba lub warto dowiedzieć się od firmy lub negocjować żeby było na umowie?
Dostałem propozycję ze stawką dzienną + VAT - stawkę zamierzam negocjować, ponieważ znam widełki co jeszcze można?
Z góry dziękuje za porady.

0

Było już wielokrotnie na forum, poszukaj. W umowie B2B może nie być tego wszystkiego co gwarantuje UoP czyli m.in. urlopy, chorobowe, odpowiedzialność materialna, sprzęt do wykonywania pracy, ale być może jest. Przeczytaj swoją umowę i jeżeli czegoś nie ma to doprecyzuj.

0

Przy negocjowaniu stawki pamietaj, że w miesiącu jest średnio 168 godzin pracujących minus święta.

0

Wykorzystam ten temat do mojego pytania.
Przechodzę na B2B, niedługo bede otwierał działaność gospodarczą. Potrzebuje kupić laptopa do pracy przed rozpoczęciem pracy a fakture wystawiam dopiero po przepracowanym miesiącu. Czy jest możliwość zakupienia sprzętu przed rozpoczęciem pracy a rozliczenie pozniej (po przepracowanym miesiacu)?

0

Jak tylko założysz działalność, to laptopa możesz wrzucić w koszta.
Nie musisz mieć zysków żeby wrzucać w koszta.
Koszta potrącisz od podatku jak będziesz miał zyski.

0

Czyli zakładając, że działalność gospodarcza startuje np. 15.01.2018, pracę na umowie zaczynam np. 01.02.2018. Do pracy potrzebuje lapka więc kupuje go np. 20.01.2018 i tak też mam fakturę wystawioną na firmę. I teraz koszta mogę odliczyć od podatku jakoś do końca roku kalendarzowego? Czyli jak będę w marcu się 'rozliczał' to wtedy wliczam tego lapka w koszta?
I druga sprawa VAT. Też VAT z lapka wykorzystać, czyli jakoś do dwóch następnych miesięcy rozliczeń mogę VAT - Vat lapka (zrobie to pewnie wszystko w marcu)?

0
choracy69 napisał(a):

Czyli zakładając, że działalność gospodarcza startuje np. 15.01.2018, pracę na umowie zaczynam np. 01.02.2018. Do pracy potrzebuje lapka więc kupuje go np. 20.01.2018 i tak też mam fakturę wystawioną na firmę. I teraz koszta mogę odliczyć od podatku jakoś do końca roku kalendarzowego? Czyli jak będę w marcu się 'rozliczał' to wtedy wliczam tego lapka w koszta?
I druga sprawa VAT. Też VAT z lapka wykorzystać, czyli jakoś do dwóch następnych miesięcy rozliczeń mogę VAT - Vat lapka (zrobie to pewnie wszystko w marcu)?

Urzędu Skarbowego nie interesuje dla ilu klientów i kiedy robisz zlecenia. Urząd Skarbowy interesuje jaki masz dochód i jakie koszta. Od dochodu płacisz podatek. A jak masz jakieś koszta, to możesz je odliczyć od podatku. Jak masz tak wysokie koszta, że nie jesteś w stanie ich wszystkich odliczyć od podatku w jednym miesiącu, to przechodzą na następne miesiące i w następnych miesiącach będziesz mógł je odliczać od podatków. A jak nie masz dochodu, to nie płacisz podatku i wtedy nie możesz odliczyć kosztów od podatku, więc koszta przechodzą na następny miesiąc i w następnym miesiącu / miesiącach gdy będziesz miał dochód, to będziesz mógł odliczyć koszta od podatku.
Najlepiej zatrudnij jakieś biuro rachunkowe, to Ci wszystko dobrze wyliczą.

0
Złoty Smok napisał(a):
choracy69 napisał(a):

Czyli zakładając, że działalność gospodarcza startuje np. 15.01.2018, pracę na umowie zaczynam np. 01.02.2018. Do pracy potrzebuje lapka więc kupuje go np. 20.01.2018 i tak też mam fakturę wystawioną na firmę. I teraz koszta mogę odliczyć od podatku jakoś do końca roku kalendarzowego? Czyli jak będę w marcu się 'rozliczał' to wtedy wliczam tego lapka w koszta?
I druga sprawa VAT. Też VAT z lapka wykorzystać, czyli jakoś do dwóch następnych miesięcy rozliczeń mogę VAT - Vat lapka (zrobie to pewnie wszystko w marcu)?

Urzędu Skarbowego nie interesuje dla ilu klientów i kiedy robisz zlecenia. Urząd Skarbowy interesuje jaki masz dochód i jakie koszta. Od dochodu płacisz podatek. A jak masz jakieś koszta, to możesz je odliczyć od podatku. Jak masz tak wysokie koszta, że nie jesteś w stanie ich wszystkich odliczyć od podatku w jednym miesiącu, to przechodzą na następne miesiące i w następnych miesiącach będziesz mógł je odliczać od podatków. A jak nie masz dochodu, to nie płacisz podatku i wtedy nie możesz odliczyć kosztów od podatku, więc koszta przechodzą na następny miesiąc i w następnym miesiącu / miesiącach gdy będziesz miał dochód, to będziesz mógł odliczyć koszta od podatku.
Najlepiej zatrudnij jakieś biuro rachunkowe, to Ci wszystko dobrze wyliczą.

Dzięki za jasną odpowiedź, akurat to staram się ogarnąć bardziej dla siebie, bo do rozliczeń znajdę jakąś księgową.

1
choracy69 napisał(a):

Czyli zakładając, że działalność gospodarcza startuje np. 15.01.2018, pracę na umowie zaczynam np. 01.02.2018. Do pracy potrzebuje lapka więc kupuje go np. 20.01.2018 i tak też mam fakturę wystawioną na firmę. I teraz koszta mogę odliczyć od podatku jakoś do końca roku kalendarzowego? Czyli jak będę w marcu się 'rozliczał' to wtedy wliczam tego lapka w koszta?
I druga sprawa VAT. Też VAT z lapka wykorzystać, czyli jakoś do dwóch następnych miesięcy rozliczeń mogę VAT - Vat lapka (zrobie to pewnie wszystko w marcu)?

Jak działalność startuje 15.01 to do 20.02 musisz zapłacić za styczeń podatek dochodowy PIT, a do 25.02 podatek VAT jeśli jesteś VAT-owcem. Jeśli w styczniu nie miałeś żadnego dochodu to płacisz 0 podatków. Będziesz musiał tylko ZUS opłacić. Jeżeli 20.01 kupisz laptopa, to przy rozliczeniu z US 20.02 i 25.02 wrzucasz go w koszta za miesiąc styczeń, ale podatku nie płacisz bo nie miałeś przychodu za miesiąc styczeń. Jak w lutym rozpoczniesz współpracę z jakąś firmą, w ostatnim dniu lutego wystawiasz firmie fakturę za luty. Termin płatności jest zazwyczaj do 14 następnego miesiąca czyli w tym przypadku do 14.03. Może się zdarzyć, że firma zapłaci Ci fakturę z opóźnieniem czyli po 14.03, a nawet po 25.03. Ale jak wystawiłeś fakturę za luty, to do 20.3 musisz zapłacić PIT, a do 25.03 musisz zapłacić VAT. I te podatki będą pomniejszone o koszta zakupu laptopa. Usługi biura rachunkowego też można wrzucić w koszta.

0
Złoty Smok napisał(a):
choracy69 napisał(a):

Czyli zakładając, że działalność gospodarcza startuje np. 15.01.2018, pracę na umowie zaczynam np. 01.02.2018. Do pracy potrzebuje lapka więc kupuje go np. 20.01.2018 i tak też mam fakturę wystawioną na firmę. I teraz koszta mogę odliczyć od podatku jakoś do końca roku kalendarzowego? Czyli jak będę w marcu się 'rozliczał' to wtedy wliczam tego lapka w koszta?
I druga sprawa VAT. Też VAT z lapka wykorzystać, czyli jakoś do dwóch następnych miesięcy rozliczeń mogę VAT - Vat lapka (zrobie to pewnie wszystko w marcu)?

Jak działalność startuje 15.01 to do 20.02 musisz zapłacić za styczeń podatek dochodowy PIT, a do 25.02 podatek VAT jeśli jesteś VAT-owcem. Jeśli w styczniu nie miałeś żadnego dochodu to płacisz 0 podatków. Będziesz musiał tylko ZUS opłacić. Jeżeli 20.01 kupisz laptopa, to przy rozliczeniu z US 20.02 i 25.02 wrzucasz go w koszta za miesiąc styczeń, ale podatku nie płacisz bo nie miałeś przychodu za miesiąc styczeń. Jak w lutym rozpoczniesz współpracę z jakąś firmą, w ostatnim dniu lutego wystawiasz firmie fakturę za luty. Termin płatności jest zazwyczaj do 14 następnego miesiąca czyli w tym przypadku do 14.03. Może się zdarzyć, że firma zapłaci Ci fakturę z opóźnieniem czyli po 14.03, a nawet po 25.03. Ale jak wystawiłeś fakturę za luty, to do 20.3 musisz zapłacić PIT, a do 25.03 musisz zapłacić VAT. I te podatki będą pomniejszone o koszta zakupu laptopa. Usługi biura rachunkowego też można wrzucić w koszta.

No właśnie o to mi chodziło dokładnie.Czyli jak nie mam dochodu a mam już działalność to płace tylko ZUS a co jak jestem zatrudniony do końca stycznie na Umowie o prace?
Później to już rozumiem, że mogę kupić laptop a później go 'rolizczyć'.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0