Upwork: opinie

0

Jakie są wasze doświadczenia z Upwork? Od dłuższego czasu próbuję i nie mogę nic ułowić. Rozumiem, że na początku muszę brać jakieś pierdoły po taniości, żeby zbudować sobie reputację, ale nic nie idzie. Może coś jest nie tak z moim profilem? Czy może ktoś go obejrzeć z punktu widzenia pracodawcy: https://www.upwork.com/freela[...]011c3fb9112ee2fbc7?viewMode=1 ? Moja działka pewnie średnio się nadaje do pracy zdalnej (low level / embedded). Obiecałem sobie, że nie będę odrabiał prac domowych, ale chyba nawet w tym Hindusi są szybsi...

0

Nie mam tam żadnego doświadczenia, ale że triumfalni zdobywcy Upworka nie odzywają się... Nie dziwi mnie, że w takich miejscach ciężko się przebić i nie przez przypadek nawet nie próbowałem się na nich rejestrować.

Zleceniodawcy szukający indywidualnych wykonawców na tego typu bazarze sami będą raczej niezbyt duzi, a tacy liczą każdego centa. Jak sam podejrzewasz, twoja raczej "przemysłowa" specjalizacja też pewnie wprowadza między was dodatkowy rozziew.

Nie wiem, czy poprawianie profilu coś tu zmieni. Jeśliby próbować, na początek zastąpiłbym to zdjęcie z marsową miną jakimś innym, bo wyglądasz jak seryjny zabójca. Dla Słowian, jak my, taka surowa fasada jest OK, ale na forum międzynarodowym potrafią nas przez to odbierać jako zgryźliwych mruków. Zresztą przejrzyj zdjęcia swoich najbardziej rozchwytywanych konkurentów z kategorii: https://www.upwork.com/hire/embedded-systems-freelancers - większość jest przynajmniej pogodna.

Wymieniasz Javę jako jeden ze swoich "languages of choice", ale twój profil nie ma tagu "java". W ogóle ten profil jest strasznie zdawkowy, nie wiem jakie są na tym Upworku obyczaje, a żeby przeglądać cudze profile w pełnej wersji potrzebna jest chyba rejestracja, ale widzę, że ludzie się tam szerzej rozpisują, nawet wrzucają jakieś portfolio itd.

Skoro masz tak duże kompetencje (12 lat to sporo), może spróbuj swoich szans na serwisach, które szczycą się ostrą selekcją, jak Toptal czy Crossover?

1

Ja dorabiam sobie od sierpnia pisząc artykuły/dokumentację techniczną dla amerykańskiego SaaSa do monitorowania Azure za 30 USD/h.

Co prawda nastawione jest bardziej na "copywriting" i ogólnie pisanie, ale bardzo polecam tą stronę. Dużo przydatnych wskazówek jest dostępnych za darmo na blogu, w szczególności cenne są dotyczące pisania ofert, zrozumienia jak działa platforma (np. jakie widełki cenowe widzi ogłoszeniodawca dla poszczególnych opcji, itd.). Mnie się bardzo przydało :)

Na szybko - jak tylko możesz to dodaj jakieś wpisy do portfolio, jeśli jesteś w stanie wrzucić do tego jakąkolwiek wizualizację to super, jeśli nie to po prostu opis, fajnie sprawdzają się też w opisie profilu cytaty (np. jak masz jakies opinie na LinkedIn lub referencje od poprzednich klientów/pracodawców to skopiuj).

0

No i zabanowali mnie. Za wysyłanie za dużej liczby ofert, które nie kończą się kontraktem. Co za bzdura!

Hello Wojciech,

We are contacting you to let you know we have suspended your access to Upwork indefinitely.

Our decision is based on a careful review and the fact that you have submitted a high number of proposals for jobs on our site without many contracts or earnings. Unfortunately, this means the jobs posted by clients are not a good match for your skills.

I know this news is likely disappointing to you. But our goal at Upwork is to enable freelancers to successfully connect and collaborate with clients who need their skills and expertise. Unfortunately, this means we must part ways with freelancers whose skills are not in demand in our marketplace.

If you want to appeal this decision, you can email us at [email protected]. Please note each case will be manually reviewed by our Trust & Safety team to decide if your account can be reinstated.

Please know we don’t make decisions like these lightly and wish you the best of luck in your future endeavors.

Regards,

Upwork Trust & Safety

0

takie portale w większości są opanowane przez kilku wymiataczy (czasami kumple twórców, podwykonawcy, lub sami twórcy) a reszta dostaje jakieś ochłapy za biedny piniondz, już chyba bardziej opłaca się nawiązać kontakt z jakimś startupem i klikać jako podwykonawca

0

Upwork jest chyba za duży, żeby dać się opanować przez "kilku wymiataczy". Ogólnie cała akcja wydaje mi się absurdalna. Wysłałem może 30 ofert, na 4 z nich dostałem jakąkolwiek odpowiedź zwrotną. Z 2 osobami rozmowy trwają (trwały?) nadal. Nikogo nie spamowałem. Upwork ma wbudowany mechanizm ograniczania liczby wysyłanych ofert: każda oferta kosztuje 2 punkty, a dostaje się 60 punktów na miesiąc. Kiedy oferta zostaje odrzucona, punkty wracjają z powrotem. Przy wielu ofertach widzę, że robota już ruszyła, więc powinni odrzucić moją, ale wisi nadal, bez żadnego kontaktu zwrotnego. Komuś po prostu nie chce się kliknąć "odrzuć'.

Ogólnie nie pojmuję, co takiego zrobiłem źle. Jak mam znaleźć robotę bez wysyłania proposali? Jak mam sobie zbudować reputację?

Napisalem maila do ichniego supportu. Będę tu pisał, jak sytuacja się rozwija.

0

ja bym szukał za forach związanych z twoimi językami, na większości jest dział zleceń, tam może cos upolujesz

0

Ciąg dalszy krwawej historyi. Mój mail do supportu:

Hello,

I'm contacting you because my account was suspended. My username is wwisniewski, ticket number for the action is 18663337. The reason given is that I was sending too many unsuccessful proposals. Can you explain this? Did I violate any terms of use or policy? Do you see my activity as spamming? Did anybody complain? How am I supposed to find work without sending proposals?

Regards,

Wojciech Wiśniewski

Ich odpowiedź:

Hello Wojciech,

Thank you for contacting Upwork Support.

We will be happy to once again review your account. Please reply to this email and answer the following questions:

  1. Why are you appealing our decision? Please include as many details as possible.

  2. Do you have any additional education, skills or work experience that is not included on your profile? If so, please attach copies of relevant documents (diplomas, certificates, etc.) that verify that education, skill or experience.

Once we hear back from you, your case will be reviewed by our Trust & Safety team to decide if your account can be reinstated. Please note that we will not be able to review your appeal unless you attach supporting documents to verify your education, skills or experience.

We’ll notify you of our decision by email as soon as possible. In the meantime, please let us know if you have any questions.

Regards,

Upwork Trust & Safety

Wygląda na to, że nie tylko ja mam ten problem: https://community.upwork.com/[...]oo-many-proposals/td-p/304286

0

Kolejny argument przeciw używaniu takich serwisów, czy przynajmniej tego w szczególności.

0

Odpowiedziałem im na ich pytania:

Hello Wojciech,

Thank you for contacting Upwork Support.

We will be happy to once again review your account. Please reply to this email and answer the following questions:

  1. Why are you appealing our decision? Please include as many details as possible.

Because I don't think it is right decision. I didn't violate any terms of use and conditions. If you don't agree, can you please point me the paragraphs I violated? I didn't have much chance to prove my competency as a freelancer. I registered on Upwork about a year ago, but I've begin actively using it since about a month. I think it is too short period to judge if I can find any work. I had 2 active candidacies at the moment of account suspension. Also, in the suspension message you were questioning my proffesional competence, which in my opinion you're not in the position to judge. You didn't interview me, nor did any of the clients I applied to.

  1. Do you have any additional education, skills or work experience that is not included on your profile? If so, please attach copies of relevant documents (diplomas, certificates, etc.) that verify that education, skill or experience.

My full employment history is in my profile. I can provide scans of work certifications (in Polish law: document issued after leaving the company) if you want.

Regards

Wojciech Wiśniewski

I dostałem po łbie tym samym szablonem, co wcześniej:

Hello Wojciech,

Thank you for contacting Upwork Support.

We will be happy to once again review your account. Please reply to this email and answer the following questions:

  1. Why are you appealing our decision? Please include as many details as possible.

  2. Do you have any additional education, skills or work experience that is not included on your profile? If so, please attach copies of relevant documents (diplomas, certificates, etc.) that verify that education, skill or experience.

Once we hear back from you, your case will be reviewed by our Trust & Safety team to decide if your account can be reinstated. Please note that we will not be able to review your appeal unless you attach supporting documents to verify your education, skills or experience.

We’ll notify you of our decision by email as soon as possible. In the meantime, please let us know if you have any questions.

Regards,

Upwork Trust & Safety

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0