Od pracodawcy dostajesz netto + vat. Od vatu możesz mieć odliczenia, po szczegóły do księgowej. Dla uproszczenia płacisz cały vat.
Należy odprowadzić podatek dochodowy, wybieramy liniowy 19%,
Podatek = dochód netto - koszta razy 19%
W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200
Co możemy w koszta wpisać?
Telefon, zus ikze, sprzęt elektroniczny do pracy, jeśli masz samochód to też, ale należy z tym uważać. Po wiecej szczegółów do księgowej.
Dodatkowo pytanie czy b2b to zamiennik uop? Jeśli tak powinien być formą wpompowania w Ciebie więcej pieniędzy więc rozumiem, że zapewniają płatny urlop i chorobowe?
Jak nie, to tną koszta i należy odłożyć na miesiąc urlopu i chorobowe + emerytura, zależnie od potrzeb. Osobiście liczę jedna pensja na urlop i jedna pensja na chorobe minimum.