Jak obliczć B2B ??

0

Witam

Mam pytanko jeśli np zarabiam 60zł + VAT to ile to wyjdzie dla mnie ?? Super by było by ktoś dokładnie opisał jakie składki muszę zapłacić z tych 60 zł i gdzie muszę oddać ten VAT

Z góry dzięki

P.S bardzo proszę o nie wklejanie kalkulatorów ponieważ ja chce to zrozumieć a nie sobie łatwo obliczć

Pozdrawiam

0

60zł - zus - 18-32% dochodowego

2

tutaj masz kalkulator, liczy miesięcznie.

http://samozatrudnienie.kalkulator-plac.eu/oblicz-zysk

0

Obawiam się, że b2b nie jest dla Ciebie, skoro nie chcesz nawet tego poszukać... A rząd będzie Cię dymał o wiele mocniej, niż myślisz.

0

Od pracodawcy dostajesz netto + vat. Od vatu możesz mieć odliczenia, po szczegóły do księgowej. Dla uproszczenia płacisz cały vat.

Należy odprowadzić podatek dochodowy, wybieramy liniowy 19%,
Podatek = dochód netto - koszta razy 19%
W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200
Co możemy w koszta wpisać?
Telefon, zus ikze, sprzęt elektroniczny do pracy, jeśli masz samochód to też, ale należy z tym uważać. Po wiecej szczegółów do księgowej.

Dodatkowo pytanie czy b2b to zamiennik uop? Jeśli tak powinien być formą wpompowania w Ciebie więcej pieniędzy więc rozumiem, że zapewniają płatny urlop i chorobowe?

Jak nie, to tną koszta i należy odłożyć na miesiąc urlopu i chorobowe + emerytura, zależnie od potrzeb. Osobiście liczę jedna pensja na urlop i jedna pensja na chorobe minimum.

0
MuadibAtrides napisał(a):

W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200
Co możemy w koszta wpisać?
Telefon, zus ikze, sprzęt elektroniczny do pracy, jeśli masz samochód to też, ale należy z tym uważać. Po wiecej szczegółów do księgowej.

ZUS przez pierwsze dwa lata ~500zł
Czemu z samochodem należy uważać?

0

@mr_jaro: skąd jesteś? Bo generalnie w dużym mieście to nie trzeba być wymiataczem, żeby przy b2b przekroczyć 85k, nawet przy krótkim doświadczeniu typu 3 lata...

0
error91 napisał(a):
MuadibAtrides napisał(a):

W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200
Co możemy w koszta wpisać?
Telefon, zus ikze, sprzęt elektroniczny do pracy, jeśli masz samochód to też, ale należy z tym uważać. Po wiecej szczegółów do księgowej.

ZUS przez pierwsze dwa lata ~500zł
Czemu z samochodem należy uważać?

Pod warunkiem, że to pierwsza działalność oraz nie mieliśmy z pracodawcą wcześniej stosunku uop.

Co do samochodu, jest kilka sposobów rozliczania samochodu i należy pamiętać, że nie można używać go do celów prywatnych. Wysłuchałem od kolegów z b2b jakie są potencjalne kontrole dotyczące samochodów i osobiście mocno uważałbym w tym temacie.

0

Samochód możesz używać tylko do firmy wtedy możesz odliczyć pełen vat, w przeciwnym razie 50% i bodajże trzeba udowadniać że się tę trasę na tym paliwie rzeczywiście pokonało w celach firmowych. Tyle co zdołałem przeczytać i ostatecznie odpuściłem brania auta na firme.

0
MuadibAtrides napisał(a):
error91 napisał(a):
MuadibAtrides napisał(a):

W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200
Co możemy w koszta wpisać?
Telefon, zus ikze, sprzęt elektroniczny do pracy, jeśli masz samochód to też, ale należy z tym uważać. Po wiecej szczegółów do księgowej.

ZUS przez pierwsze dwa lata ~500zł
Czemu z samochodem należy uważać?

Pod warunkiem, że to pierwsza działalność oraz nie mieliśmy z pracodawcą wcześniej stosunku uop.

Co do samochodu, jest kilka sposobów rozliczania samochodu i należy pamiętać, że nie można używać go do celów prywatnych. Wysłuchałem od kolegów z b2b jakie są potencjalne kontrole dotyczące samochodów i osobiście mocno uważałbym w tym temacie.

Samochód może być używany do celów prywatnych tylko wymagane jest prowadzenie tzw. kilometrówki jeżeli chcesz wrzucać wydatki w koszty. Jeżeli nie prowadzisz kilometrówki można odliczać tylko 50% VAT. Dodatkowo jeżeli pojazd jest z leasingu nie trzeba prowadzić kilometrówki i odliczasz koszty na rzecz PIT i tak samo 50% VAT.

0
MuadibAtrides napisał(a):

Należy odprowadzić podatek dochodowy, wybieramy liniowy 19%,
Podatek = dochód netto - koszta razy 19%
W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200

Nie trzeba wpisywać ZUS w koszty, można go po prostu odliczyć od dochodu, tak jak zwykły podatnik. I dotyczy to tylko składek społecznych i FP, bo zdrowotną się odlicza od podatku, a nie od dochodu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1