B2B - zapisy w umowie, na które trzeba uważać

0

Cześć,
Wkrótce czeka mnie nawiązanie współpracy, a co za tym idzie - podpisanie umowy B2B. Przejrzałem wzór umowy i nie dostrzegłem żadnych niepokojących zapisów. Niejednoznaczność zapisu o należycie wykonanej usłudze "Wynagrodzenie przysługuje wyłącznie za usługi należycie wykonane".
Na zdrowy rozsądek - wszystkie zapisy są sensowne, choć posiadają - jeśli ktoś się uprze - to za spóźnienie można by w/w zapis egzekwować i zrywać umowę.

Na jakie zapisy zwracać uwagę? Co powinno budzić wątpliwości? Czego unikać?

1

Może raczej rzeczy o których warto pamiętać/rozumieć:

  • Na B2B nie ma ustawowego urlopu więc albo musisz mieć taki w umowie albo musisz liczyć sobie stawkę +10% żeby móc kiedyś wziąć trochę wolnego
  • Zwykle za B2B dostajesz kasę tylko za przepracowany czas, więc w szczególności nie za święta itd, więc trzeba to brać pod uwagę przy kalkulacjach
0

Rozumiem, ze z końcem okresu rozliczeniowego przedstawiam formularz/fakturę z rozliczeniem ilości przepracowanych dni. Czy będzie to np. robiła Jira czy inny system rozliczania tasków, Urlop jest też dla mnie zrozumiały.
Raczej obawiam się jakiś niejasnych zapisów, wedle których zakwestionują mi np. raport/fakturę.

4

Jak zakwestionują, to następnego dnia znajdziesz sobie innego kontrahenta. W czym problem?

0
somekind napisał(a):

Jak zakwestionują, to następnego dnia znajdziesz sobie innego kontrahenta. W czym problem?

Sporo godzin pracy za darmo i dodatkowy stres. Dodatkowo b2b staje się coraz popularniejsze także na stanowiskach poniżej "regulara". Nie każdy ma oszczędności w młodym wieku pozwalające na kilka msc sielanki.

0

Jedyną rzecz o którą warto zadbać to doprecyzowanie zakresu odpowiedzialności finansowej do jakiejś stałej kwoty. Raczej problemu z tej strony mieć nie powinieneś ale licho nie śpi (np. możesz się zatrudnić w Nabino-bis :D)

0

Dziękuję Wam za Wasze uwagi.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1