Rozwój w Android Studio, czy w Xamarin?

0

Witajcie!
Od kilku tygodni tworzę aplikacje mobilne na androida za pomocą Android Studio. Java znam w dobrym stopniu, jako język wymagany do deweloperki w tym środowisku. Jednak ostatnio byłem na kilku wykładach dotyczących Xamarina, a także czytałem opinie na jego temat. Według nich produkt Microsoftu jest przyszłością tworzenia takiego typu aplikacji, a dodatkowo działa na każdy mobilny SO. Współcześnie widzę w ofertach pracy, że częściej jest poszukiwany deweloper aplikacji natywnych na Androida. Nie wiem, czy przestawiać się na Xamarina, jako na podobno przyszłość tworzenia aplikacji. Sądzicie, że warto się przenosić na niego? C# jeszcze nie znam, ale dla przyszłości bym się nauczył :P

2

Xamarin jest fajną rzeczą jako dodatkowa umiejętność w mobilkach (można sobie wstawić dowolną hybrydę będącą akurat "na czasie") - bycie nativem na którąś z wiodących platform (ios/and) to podstawa jest chcesz iść w tą branżę.

Przy czym ja osobiście doradzał bym ci pójście w ekosystem Apple (Swift/Obj-C) bo choć projektów niby jest mniej to jednak sama platforma bardziej wdzięczna a i sami devowie lepiej opłacani (doświadczeni - jak jest ostatnio ze świeżakami to nie mam pojęcia bo od dłuższego czasu nikogo takiego nie miałem w projekcie)

1

Ucz się Swifta - ma dużo problemów wieku dziecięcego ale z czasem zostaną rozwiązane. Obj-C to dinozaur który ma w zasadzie jedną zaletę - jest stabilny i można mieszać go w dowolnych ilościach z C/C++ (jakby komuś było to potrzebne). Jest jeszcze trochę starych kobył w Obj-C które trzeba utrzymać ale wątpię aby brali do tego świeżaków.

Co do środowiska pracy to według mnie jest tak: XCode ssie. Jedyna rzecz do której obecnie go używam to jako visual editor dla xib/storyboard, ostatnio bawię się też z Playground. Jedyną alternatywą jest tylko AppCode od JetBrainsów (płatny ale w normalnej firmie nie powinni mieć żadnych problemów z dokupieniem llcencji), do Obj-C jest świetny - niestety sporo rzeczy popsuło się gdy zaczęli wprowadzać integrację ze Swiftem z uwagi na to że Swift szybko ewoluuje to nie nadążają ze wsparciem z drugiej strony wsparcie Swifta w XCode to też nie jest jakiś wzór ;)

Moja rada taka: zacznij od XCode i sprawdź sobie Playground, później ściągnij sobie triala AppCode i popracuj z oboma. Nie mogę się kategorycznie wypowiadać na temat różnic bo odpuściłem sobie XCode'a jakiś czas temu na rzecz AppCode'a ale AppCode ma świetne wsparcie w kluczowych dla mnie aspektach: debuggingu oraz refactoringu. Zobacz, poużywaj i pracuj z tym co ci bardziej podejdzie, od XCode i tak się nie uwolnisz więc musisz choć w podstawach go opanować :)

0

Tylko Web.

0
loza_szydercow napisał(a):

Xamarin jest fajną rzeczą jako dodatkowa umiejętność w mobilkach (można sobie wstawić dowolną hybrydę będącą akurat "na czasie") - bycie nativem na którąś z wiodących platform (ios/and) to podstawa jest chcesz iść w tą branżę.

Przy czym ja osobiście doradzał bym ci pójście w ekosystem Apple (Swift/Obj-C) bo choć projektów niby jest mniej to jednak sama platforma bardziej wdzięczna a i sami devowie lepiej opłacani (doświadczeni - jak jest ostatnio ze świeżakami to nie mam pojęcia bo od dłuższego czasu nikogo takiego nie miałem w projekcie)

huehuehue
no nie
no po prostu no nie :D

wejście w ios jest po prostu smieszne. musisz kupic maca, a jezyk to beton jakich mało. developerzy platformy olewają developerow aplikacji jak tylko mogą. chcesz być ponizana suka? to droga wolna. ja tam wole isc w web albo porobić cos w xamarin.forms i odpalić to wszędzie. a nie być suka uzalezniona od jabłkowego pana

2

Xamarin jest dla devów .net, którzy chcą coś zrobić na mobile, ale są zbyt leniwi żeby wyjść poza swój grajdoł - chcą dalej pisać w swoim .net, tyle że na telefon, a wszystko co nie pochodzi od MS mają w głębokiej pogardzie i uznają za gorsze. Taki np pisze sobie apkę na Androida, ale hasło "logcat" albo "adb" jest dla niego nieznane i nie wie jaką wersję Androida ma na swym telefonie. A już całą aokę "zrobił w .net" i nawet ona działa.

0

Jak można myśleć w ogóle o Xamarnie w kontekście tego jak Android Studio jest przyjazne programistom (No i plus community Androidowe) :V?

0
Złoty Pomidor napisał(a):

Xamarin jest dla devów .net, którzy chcą coś zrobić na mobile, ale są zbyt leniwi żeby wyjść poza swój grajdoł - chcą dalej pisać w swoim .net, tyle że na telefon, a wszystko co nie pochodzi od MS mają w głębokiej pogardzie i uznają za gorsze.

W swoim toku "myślowym" zapomniałeś, że Xamarin nie pochodzi od MS.

Taki np pisze sobie apkę na Androida, ale hasło "logcat" albo "adb" jest dla niego nieznane i nie wie jaką wersję Androida ma na swym telefonie.

Nie mam telefonu z Androidem, ale pisałem apki na ten system, nie wiem czym jest "logcat" i "adb" i nie używałem Xamarina. Jak sobie z tym poradzisz?

0

Tutaj rzetelne przemyślenia z praktyki: https://kissdigital.com/pl/blog/technologie-cross-platformowe-czy-natywne-aplikacje-z-doswiadczenia-developera - nie czytajcie slajdów MS ani zachwytów ludzi, którzy nigdy nie używali tego typu rozwiązań w swoich projektach w swojej własnej firmie.

Wszystko to ładnie wygląda na slajdach, fajnie też działa hello world zrobione zgodnie z tutorialem. Schody zaczynają sie dużo później. O tym już entuzjaści nie wspominają, jarają się filozofią i szczytnymi założeniami.

0

Osobiście nie mam przekonania do Xamarina bo nakłada od siebie dodatkową warstwę, ale może się mylę. Pomiędzy iOSem a Androidem jest tyle różnic zarówno w działaniu systemu, jak i UI, że w takiej apce xamarinowej i tak się nie obejdzie bez jakichś if-ów, strategii, etc. Efekt będzie taki, że zamiast dwóch lżejszych apek elegancko dopasowanych pod konkretne systemy, będziesz miał jedną ciężką apkę ze spaghetti kodem pod 2 platformy i liczył na to, że Xamarin sobie wszystko pooptymalizował pod spodem, jak należy. Jeżeli na razie skupiasz się tylko na jednej platormie (np. iOS lub Android), to lepiej iść w aplikacje natywne. Nie dość, że masz lepsze narzędzia, community, biblioteki, etc., to jeszcze możesz lepiej zapanować nad projektem. Oczywiście, że MS będzie promował Xamarina, bo jest to w jego interesie i chodzi o kasę, ale nie daj się zwieść hello worldom na prezentacjach ;). Chciałbym zobaczyć jakiś poważniejszy projekt rozwijany np. przez 2 lata lub dłużej na Xamarinie. Wtedy mielibyśmy jakiś grunt do dyskusji.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1