Praca Gamedev, C#

0

Jestem początkującym programistą. Potrafię trochę Javy, C# do pisania w skryptów w Unity no i samo Unity. Staż mam bardzo niewielki, jakieś malutkie, nic nieznaczące projekty.
W życiu jestem o krok przed podjęciem cholernie ważnej decyzji. Chcę porzucić karierę naukową i plany z nią związane (póki się jeszcze nie zaangażowałem mocno) i poświęcić się gamedevowi, albo programowaniu. Poczułem, że to jest coś, co sprawia mi od cholery frajdy, dłubanie przy kodzie, projektowanie poziomu, czy proces nauki, a życie polega na tym, bo robić to, co mnie spełnia. Moim najbliższym celem jest pojechanie na jakiś GameJam.

Nie mam presji co rozpoczęcia pracy, ale chciałbym jak najszybciej, żeby zdobyć cholernie cenne doświadczenie i przychodzę po poradę.

Powtarzam - Unity i C# znam na bardzo podstawowym poziomie, ciągle się uczę, ale nie ma rzeczy, które dotychczas były dla mnie ścianą.

Jak wygląda rynek GameDev? Czy w Polsce jest dużo pracy? Jakie umiejętności muszę mieć. Zakładając, że teraz potrafię zrobić bardzo prostą grę 3D, to za ile czasu mniej-więcej nabędę umiejętności, aby móc chociaż aplikować o pracę? Bardzo proszę, żeby wypowiedziało się jak najwięcej osób. Wiesz coś o tym? Napisz.

Zarobki to drugoplanowa sprawa. Wierzę, że jeśli się do czegoś ma pasję, to pieniądze same przyjdą.

EDIT: Jeszcze wpadło mi do głowy - czy może na początku porzucić robienie gier i pouczyć się języka i porobić jakieś projekty niezwiązane z grami? Ale nie wiem czy to ma sens.

0

Robisz doktorat i chcesz go porzucić?

0
mafiozorek napisał(a):

Zarobki to drugoplanowa sprawa. Wierzę, że jeśli się do czegoś ma pasję, to pieniądze same przyjdą.

Bardzo dobrze, że to napisałeś, bo w Polsce w gamedevie nie ma pieniędzy + większość pracodawców to Janusze biznesu (nie kojarzę w Polsce oddziału Ubisoftu, Rockstara, Blizzarda itp).

0

No ja bym CD Projekt albo Techlandu Januszami biznesu nie nazwał. Epic wchłonęło People Can Fly kiedyś. Ale prawda, jeśli chodzi o gamedev to lepiej jest za granicą, chyba, że chcesz czekać na miejsce w CDP albo klepać jakieś syfne gierki na iOSa.

A co do kariery to wszystkie poważniejsze i lepsze silniki od Unity mają API dostępne z C++ a nie z C#. I raczej to jego się wymaga od developerów. Np. Unreal 4 (który jest za free swoją drogą), albo Cryengine. Ewentualnie jeśli znasz Javę, to libGDX jest świetny do tworzenia gier mobilnych, ale też desktopowych.

1

sprawdz sobie wymagania tutaj http://www.skillshot.pl/

0

Świetnym pomysłem jest założenie portfolio swoich gier czy projektów, nie ważne czy chcesz pracować w gamedev czy nie, zawsze sie przyda ;)

0
Maxxxior napisał(a):

No ja bym CD Projekt albo Techlandu Januszami biznesu nie nazwał.

Jeżeli chodzi o CDPR to osobiście nikogo stamtąd nie znam, ale na Glassdoor'ze jest sporo opini. Jakoś 90% z nich (piszą tam również programiści) pisze w wadach firmy o cruncha'ch (czyli o nadgodzinach), które trwają nawet przez okres roku, tzn. 10-12 godzin dziennie przez 6-7 dni w tygodniu. Nadgodziny czasem płatne, czasem nie.

Nie wiem, czy opinie są prawdziwe czy nie, ale wygląda to dosyć słabo. No chyba że nie nazwałbyś takiej firmy Januszami biznesu.

0

Gamedev na całym świecie płaci mniej niż IT dla biznesu. Polska tu nie jest wyjątkiem.

0

Gamedev = wieczny crunch

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1